توان بالای نیروی دریایی ارتش در سطح علمی/ اقتدار نیروهای مسلح پشتوانه مذاکرات مسئولان سیاسی کشور است

1:20 - 08 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۶۵۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان-فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اقتدار نیروهای مسلح پشتوانه مذاکرات مسئولان سیاسی کشور است.
به گزارش امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع کارکنان منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) ارتش با خداقوت به کارکنان ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به بندر آستراخان روسیه اظهار کرد: ناوگروه صلح و دوستی در سفر مذکور دریای پر تلاطمی را پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: گزارش‌ها و تصاویر دریافتی نشان‌دهنده تلاطم دریا بود و شاید بسیاری از افراد باور ندارند خزر از چنین امواج خروشانی برخوردار است.

سیاری به توانمندی کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریانوردی در دریاهای پر تلاطم اشاره کرد و افزود: علم، شجاعت و روحیه سلحشوری در تمام کارکنان نیروی دریایی ارتش وجود دارد و با این ویژگی‌ها دریاها را می‌نوردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه کارکنان این نیرو در سفرهای دریایی توانمندی، مهارت و آموزش خود را به نمایش می‌گذارند، تصریح کرد: کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان دادند می‌توانند در شرایط سخت در دریاهای شمال و جنوب کشور حضور داشته باشد و از مرزها، منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

وی بر ضرورت تداوم حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها تأکید کرد و گفت: سفر ناوگروه صلح و دوستی به بندر آستراخان روسیه در راستای اجرایی شدن یکی دیگر از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا انجام شده است.

سیاری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ نیروی دریایی یک نیروی نظامی، علمی، بین‌المللی و سیاسی است، بیان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی نظامی است و برای حفظ و دفاع از مرزهای آبی کشور همیشه در عرصه دریا حضور دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، این نیرو را تجهیزات‌محور و برخوردار از توانمندی علمی بالا دانست و خاطرنشان کرد: فناوری‌های به‌کار گرفته شده در ناوهای موشک‌انداز، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها بسیار بالاست و این امر نشان‌دهنده علم موجود در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بین‌المللی خواند و یادآور شد: ناوگروه‌ها پس از خارج شدن از آب‌های سرزمینی در شمال یا جنوب کشور در عرصه مأموریت بین‌المللی وارد می‌شوند و تماس ما با کشورهای جهان است و این امر بین‌المللی بودن نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

سیاری، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را یک نیروی سیاسی برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ نیروی دریایی می‌تواند مانند وزارت امور خارجه در توسعه دیپلماسی کشور اثرگذار باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بازدید ناوگروه‌های این نیرو از بنادر کشورهای مختلف اظهار کرد: کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای جنوب، اقیانوس هند و اقیانوس آرام حضور پیدا کردند و در آینده از بنادر کشورهای حاشیه اقیانوس اطلس بازدید می‌کنند.

وی به جنبه سیاسی ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: پشتوانه توانمندی دفاعی نیروهای مسلح و در عرصه دریاها توان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، موجب می‌شود مسئولان سیاسی کشور در تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین در ارتباط با کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای در مذاکرات حضور پیدا کنند و صحبت‌های خود را به نتیجه برسانند.

سیاری با آرزوی موفقیت برای تمام مسئولان سیاسی کشور، تصریح کرد: خدمتگزاران نظام اسلامی با همدلی و هم‌زبانی در راستای به نتیجه رسیدن آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند و امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت‌های روزافزون در کشور باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *