دومین همایش سفرا و روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور برگزار می شود

20:03 - 06 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۵۰۸
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان - دومین همایش سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت یازدهم، هفته آینده در تهران برگزار می شود.
به گزارش گروه سیاسی ، اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه چهارشنبه اعلام کرد : در همایش سال جاری آخرین تحولات و موضوعات روابط خارجی با تمرکز بر شرایط جاری منطقه، آثار و ابعاد برجام، تنظیم برنامه و فعالیت نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء توان و جایگاه اقتصادی کشور و راه های پیشبرد برنامه ها و ظرفیت سازی جدید در پرتو فرصتهای پیش روی کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

همچنین سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند داشت و از رهنمودهای معظم له بهره مند خواهند شد.

در مراسم افتتاح رسمی این همایش نیز حسن روحانی رییس محترم جمهوری اسلامی ایران سخنرانی خواهد کرد .

همچنین قرار است روسای قوای مقننه و قضائیه در جمع روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران حضور یابند و با سخنرانی به و طرح نقطه نظرات و دیدگاه های خود بپردازند.

برگزاری جلسات متعدد با مشارکت و سخنرانی تعدادی از مسوولین عالیرتبه سیاسی و اقتصادی کشور و تبادل نظر با سفرا و روسای نمایندگیهای کشورمان در خارج از کشور حول موضوعات مطرح شده از برنامه های همایش سال جاری می باشد.

روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور همچنین با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره ) با آرمان های بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق می کنند.

دیدار با تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره ) و بازدید از مراکز مهم اقتصادی، صنعتی و ... کشور از دیگر برنامه های همایش سال جاری می باشد.

جلسات داخلی موضوعی و منطقه ای مدیران ارشد وزارت خارجه و روسای نمایندگی ها نیز روز شنبه 9 ابان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *