مصونیت اجرای «برجام» در گروی توجه به شروط مقام معظم رهبری است/ منفعل عمل کردن در برابر آسیب‌ها و تهدیدات ما را دچار مشکل می‌‌کند

11:23 - 06 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۲۵۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه مصونیت اجرای برجام را توجه به شروط قطعی مقام معظم رهبری می‌دانیم، گفت: اگر توجه به این شروط نشود حتما صیانت لازم را درباره این سند نخواهیم داشت.
منفعل عمل کردن در برابر آسیب‌ها و تهدیدات ما را دچار مشکل می‌کندبه گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور گفت: کاری که به عهده سازمان پدافند غیرعامل است حساس کردن حوزه‌های مختلفی از مدیریت در کشور است.

وی ادامه داد: در برابر آسیب‌ها و تهدید اگر به صورت منعفل عمل کنیم کار دچار مشکل می‌شود و فعال عمل کردن در حوزه‌های مختلف در گرو پیشی بینی، پیشگیری و مصونیت سازی است.

رئیسی گفت: ظرفیت سازمان پدافند غیرعامل ایجاد حساسیت پیگیری، برنامه ریزی و رصد کردن همه حوزه‌های اقتصادی اجتماعی و سرمایه های ملی است مبنی بر اینه آیا مصونیت سازی شده است یا خیر.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مصونیت اجرای برجام را توجه به شروط قطعی مقام معظم رهبری می‌دانیم، گفت: اگر توجه به این شروط در اجرای آن نشود حتما صیانت لازم را درباره این سند نخواهیم داشت.

رئیسی ادامه داد: امروز تمام چیزهایی که برای ما ظرفیت تلقی می شود مورد تهدید دشمن است و اگر می بینیم اتفاقی در گوشه ای نمی افتد به دلیل نخواستن دشمن نیست بلکه به دلیل نتوانستن او است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه چه کنیم تا توانمندتر شویم که دشمن نسبت به ظرفیتهای کشور ما ناامید شود گفت: امروز بدون تردید سازمان پدافند غیر عامل نمی تواند مسئولیت همه مصونیت سازیها را در کشور به عهده بگیرد اما ظرفیت این سازمان رصد کردن همه حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سرمایه های ملی است.

وی افزود: باید هر مدیری در کشور در حوزه های عملکردی خود در سطوح خرد، کلان، ستادی و ثبت مصونیت سازی مجموعه را در متن ماموریت خود ببیند چرا که اگر پدافند غیر عامل یک امر حاشیه ای تلقی شود برخورد با تهدیدات انفعال آمیز خواهد بود که این امر مردود است .

رئیسی تصریح کرد: برخورد فعال منوط به این امر است که مدیران ماموریت پدافند غیر عامل را در متن و در اصلی ترین اقدامات خود ببینند و بدانند تداوم مدیریتی آنها در گروه مصونیت سازی از تهدیدات وپیش بینی ها وپیشگیری ها است.

وی ادامه داد: امروز باید همه ظرفیت ها را در جهت صیانت به کار بگیریم و این در حالی است که عمل کردن به بایدها و نبایدهای قانون و توجه به اسناد بالا دستی خود نوعی مصونیت سازی است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: مصونیت اجرای برجام توجه به شروط نه گانه رهبری است و این امر می تواند از کشور، صنایع، ذخایر و داشتهای آن صیانت کند.

رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: حق عموم جامعه است که سرمایه هایشان در کشور صیانت شود و در غیر اینصورت حق عمومی تضیع می شود و از طرفی دفاع از حقوق عامه از وظایف ما است بنابراین باید مصونیت سازی سرمایه های کشور در نظر گرفته شود و همه ظرفیتها را در این زمینه به کار گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *