خاورمیانه امن تر، با درک واقعیات منطقه

19:35 - 29 مهر 1394
کد خبر: ۹۰۳۳۶
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان - معاون وزیر خارجه کشورمان پس از در دیدار با فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس گفت: اگر انگلیسی ها واقعیات صحنه را درک کنند، می توان به خاورمیانه ای امن تر و با ثبات تر دست یافت.
به گزارش گروه سیاسی ، حسین امیر عبداللهیان،  معاون وزیر خارجه کشورمان امروز  پس از دیدار با وزیر خارجه انگلیس که در پشت درهای بسته صورت گرفت، تصریح کرد: آقای هاموند در این دیدار طولانی و مفصل، دعوت قبلی اش را از آقای ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، به منظور سفر به لندن و پیگیری گفتگوهای پیشین، تکرار کرد.

صریح و شفاف درباره بحران های غرب آسیا

امیر عبداللهیان گفت: در این دیدار، به طور مشخص درباره بحران های جاری در سوریه، یمن و بحرین گفتگوهای صریح، شفاف و در عین حال دیپلماتیک صورت گرفت.


 انگلیسی ها واقعیات میدانی خاورمیانه را درک کنند

به گفته معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه ایران، همان گونه که در دیدار با وزیر خارجه انگلیس گفته شد اگر انگلیسی ها واقعیات صحنه را در منطقه خاورمیانه درک کنند، می توان به دستیابی به منطقه ای امن و با ثبات تر امیدوار شد.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: درباره تمرکز تلاش ها برای حصول به راه حل های سیاسی، اتفاق نظر اما درباره سازوکارهای برون رفت از بحران های منطقه، تفاوت دیدگاه داریم.

معاون وزیر خارجه کشورمان، پیش از دیدار با هاموند، وزیر خارجه انگلیس، با توبیاس الوود، همتای انگلیسی خود درباره روابط دو جانبه و موضوعات منطقه ای، به تبادل نظر پرداخت.

به گفته امیر عبداللهیان، تسهیل در ارائه خدمات کنسولی به شهروندان دو کشور و رفع شماری از موانع موجود، به رغم بازگشایی سفارت خانه های دو کشور در ابتدای شهریورماه امسال، از موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

حسین امیر عبداللهیان، در پی سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران و به دعوت مقامات انگلیسی، شامگاه دوشنبه وارد لندن شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *