تشکیل شبکه ملی سرآمدان برای کاهش طلاق / هم افزایی در جهت انجام مداخلات تخصصی

11:02 - 29 مهر 1394
کد خبر: ۹۰۰۶۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - زنگانه گفت: شبکه ملی سرآمدان پیشگیری از طلاق باید با در نظر قرار دادن اسناد بالادستی و انجام پژوهش‌ها و شناسایی آسیب‌ها و گلوگاه‌های مداخلات به یک هم افزایی در خصوص طلاق برسد.
تشکیل شبکه ملی سرآمدان حوزه خانواده برای کاهش طلاق / هم افزایی در جهت انجام مداخلات تخصصیبه گزارش ، علی محمد زنگانه در اولین جلسه اعضای شبکه ملی سرآمدان پیشگیری از طلاق و تحکیم خانواده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند قضات با کمک خانواده مسئله طلاق توافقی را تقلیل دهند، اظهار کرد: برای لبیک به فرمایشات رهبری و همچنین تحقق منویات قانونگذار که به عهده قوه قضائیه گذاشته شده این جلسه برای یک اقدام هماهنگ بین سازمانها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شبکه ملی سرآمدان پیشگیری از طلاق باید با در نظر قرار دادن اسناد بالا دستی و انجام پژوهشها و شناسایی آسیب ها و همچنین شناسایی گلوگاههایی که باید مداخلات در آن تحلیل شود و همچنین به نگاه به تجربیات گذشته به یک هم افزایی در خصوص طلاق و تحکیم خانواده برسیم.

زنگانه با بیان اینکه طلاق امسال طبق آمار سازمان ثبت احوال نزدیک به 16هزار مورد انجام شده و مطالبه مهریه نزدیک به 14هزار مورد بوده این موضوع را نشان می دهد که دعوای خانواده دومین دعوای کشور را به خود اختصاص داده است که این موضوع مسئولیت این کمیته را سنگین تر می کند.

مدیر کل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه از سال 89 به بعد سیر کاهنده ازدواج را در کشور تجربه می کنیم و سن ازدواج در عمده کلان شهرها از میانگین کشوری بالاتر است افزود: اگر ضرب و جرح  اتهام و توهین در کشور از جرائم اول است به این دلیل است که خانواده در باز تولیدی سبک ایرانی و اسلامی با ناتوانی روبرو بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *