برگزاری همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات

21:40 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۷۶۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان-معاونت پژوهش دانشکده اطلاعات (واجا) گفت: همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات توسط دانشکده اطلاعات واجا برگزار می‌شود.
به گزارش معاونت پژوهش دانشکده اطلاعات صبح امروز در نشست خبری همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات اظهار داشت: دانشکده وزارت اطلاعات دارای سابقه 30 ساله است که فارغ‌التحصیلان متعددی در حوزه‌های مختلف در ساختارهای متعدد حاکمیتی و نظامی کشور تربیت می‌کند.

وی اضافه کرد: به گذشته که نگاه می‌کنیم طیف متعددی از مقامات کشوری و لشکری سابقه تحصیل یا تدریس در دانشکده وزارت اطلاعات را دارند و اکنون در این دانشکده مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف امنیت ملی در حال ارائه است و دانشجویان متعددی در حال تحصیل هستند.

معاونت پژوهش دانشکده اطلاعات ادامه داد: موضوع تحلیل اطلاعات به عنوان یکی از ارکان و پایه‌های اصلی علم اطلاعات به شمار می‌رود و مسئله اصلی این است که تحلیل اطلاعات را در چه حوزه‌هایی به کار بگیریم.

وی تأکید کرد: هدف از این همایش شناخت حوزه معرفتی تحلیل اطلاعات در جامعه علمی کشور است و از سوی دیگر نیز شناخت حوزه معرفتی این دانش و شناخت تحلیل‌گران تا بتوان به یک جمع علمی رسید.

معاونت پژوهش دانشکده اطلاعات ادامه داد:۳۰ مرکز اعم از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و انجمن‌های پژوهشی معتبر در این همایش به صورت رسمی ما را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به محتوای همایش به موضوع معرفت‌شناسی تحلیل اطلاعات اشاره و اضافه کرد: نظریه‌های محلل بر اطلاعات و امنیت، تحلیل‌گر و فرآیند این اطلاعات، عدم قطعیت و تحلیل اطلاعات و خطاهای ادراکی بر تحلیل اطلاعات از محتوای این همایش است.

وی در ادامه به  معرفت‌شناسی تحلیل اطلاعات، کاربرد و کاربست روش‌های تحلیل در حوزه اطلاعات و امنیت، روش‌ها و عرصه‌های نوپدید در تحلیل اطلاعات، چالش‌های تحلیل اطلاعات در جمهوری اسلامی ایران و تحلیل هوشمند را از جمله محورهای برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی همچنین گفت: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تا 10 آبان ماه است و سایت c-iam.ir نیز با محوریت این همایش راه‌اندازی شذه است.

 دبیر اجرایی این همایش نیز در این نشست خبری به برگزاری این همایش در آذرماه اشاره و تصریح‌کرد: این همایش کاملاً علمی است.

وی تصریح‌کزد: تا برگزاری این همایش بیش از ۱۰ نشست تخصصی نیز در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *