بکارگیری ربات‌های انتحاری و رادارهای مراقبت زمینی در رزمایش بزرگ «محرم»

14:57 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۷۶۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این نیرو در رزمایش مشترک محرم برای نخستین‌بار از ربات‌های انتحاری در حوزه دفاع زمینی و رادارهای مراقبت زمینی که چشم بینای شب و روز هستند، استفاده کرد.
به گزارش امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، در منطقه عمومی رزمایش اظهار داشت: استفاده از سلاح‌های ویژه در رزمایش مشترک محرم توسط نیروی زمینی ارتش با توجه به نوع تهدیدات و فضای ناهمطراز و نیز جنگ‌های نیابتی و بر اساس تاکتیک‌های ترسیم‌شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مرحله نخست رزمایش نیروی زمینی با اجرای عملیات موفق یگان‌های واکنش سریع انجام شد که در این مرحله برای حفظ انعطاف‌پذیری، سرعت و افزایش قدرت تاکتیکی نیروهای واکنش سریع در برابر تهدیدات، وضعیت‌های مختلفی ایجاد شد که این نیروها توانستند خیلی سریع و با قدرت به اهداف تعیین‌شده دست یابند.

امیر پوردستان با بیان "در این رزمایش از انواع تک‌تیراندازها در کالیبرهای مختلف استفاده شد"، به نصب سلاح‌های جدید روی بالگردها اشاره کرد و گفت: از انواع سلاح‌های ضدزره همانند موشک «دهلاویه» که از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار است، در این رزمایش استفاده شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به عملیاتی‌ شدن ربات‌های انتحاری برای نخستین‌بار در حوزه دفاع زمینی، خاطرنشان کرد: این سلاح‌ها تنها بخشی از تسلیحات جدید به‌کارگیری شده در رزمایش محرم بود و به‌دلیل ملاحظات امنیتی نمی‌توان به سلاح‌های دیگری که در این رزمایش استفاده شدند، اشاره کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *