تقدیر معاون فرهنگی ارشاد از اقدام ناشران ایرانی در دفاع از پیامبر اسلام

2:50 - 24 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۰۳۳
معاون فرهنگی وزارت ارشاد بعد از اقدام ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه فرانکفورت آلمان مبنی بر باز نکردن غرفه‌های خود، قدر‌دانی کرد و گفت: مواضع ناشران بخش خصوصی ایران در دفاع از ارزش‌های دینی اقدامی بود که سزاوار قدردانی است.

به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درحالی که روز گذشته خبرگزاری دویچه وله آلمان و برخی دیگر از رسانه‌های خارجی در تیترهای خود از حضور 10 ناشر ایرانی بر خلاف عدم حضور دولت ایران خبر دادند، صدور بیانیه‌های مستقل و مشترک ناشران ایرانی با محتوای اعتراض به حضور سلمان رشدی، سیاست‌گذاران این رخداد بین‌المللی را به چالشش کشیدند.

برخی از موسسات و ناشران بخش خصوصی ایران از جمله شرکت سهامی کتاب کهن، خانه هنرمندان، سفیر اردهال و مجله Printed In Iran در بخشی از بیانیه خود اعلام کردند: «به رغم ضرر و زیان مالی بسیار، از آنجا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پرچم‌دار نظام جمهوری اسلامی از حضور در این نمایشگاه خودداری کرده ما نیز غرفه‌های خود را باز نخواهیم کرد ولی برای مقابله با دشمنان و آگاه کردن نادانان همیشه در صحنه حضور داریم و به عنوان سربازی کوچک در عرصه‌های فرهنگی پشتیبان نظام اسلامی‌مان خواهیم بود».

سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از اقدام ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه فرانکفورت از آنان قدر‌دانی کرد و گفت: مواضع ناشران بخش خصوصی ایران در دفاع از ارزش‌های دینی اقدامی بود که سزاوار قدردانی است.

وی افزود: اطمینان داریم در ادامه این نمایشگاه نیز ناشران ایرانی در اقدامات هوشمندانه قانونی و مسمالت جویانه در دفاع از ارزش‌های دینی و آزادی بیان پایدار و غیر گزینشی نقش آفرین خواهند بود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: موضع هوشمندانه ناشران بخش خصوصی ایران نشان می‌دهد به رغم وجود تنوع سیاسی و فرهنگی در ایران همگان در دفاع از ارزش ها و باور های اعتقادی هم صدا هستند و شنیدن این صدای واحد از عناصر فعال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت دور از انتظار نبود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *