هشدار دیمیستورا درباره تبدیل شدن سوریه به سومالی و لیبی جدید

18:53 - 20 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۹۶۴
خبرگزاری میزان - نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد: تشدید درگیری‌ها در سوریه ممکن است اوضاع در این کشور را همانند سومالی و لیبی کند.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از اسکای نیوز، استفان دیمستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در نشست خبری در ژنو با اشاره به اینکه آغاز حمله روسیه به تروریست‌ها در سوریه شرایط جدیدی را در این کشور رقم زده است، گفت: امروز برای دیدار با مقامات روسیه درباره تحولات سوریه راهی مسکو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرگونه عملیات نظامی در سوریه باید با هماهنگی تصمیمات بین المللی باشد تصریح کرد: اولویت در سوریه باید همواره حمایت از جان غیرنظامیان باشد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه با تاکید براینکه مبارزه با تروریسم نباید تنها با سلاح باشد، افزود: تلاش‌های دیپلماتیک با وجود تشدید درگیری‌های میدانی در سوریه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تشدید درگیری‌ها اهیمت گروه‌های کاری را افزایش می‌دهد تاکید کرد که ادامه تشدید درگیری‌ها در سوریه ممکن است اوضاع در این کشور را همانند سومالی و لیبی کند.

دمیستورا در ادامه با اشاره به اینکه راهبرد دیپلماتیک افزایش خواهد یافت افزود: باید عملیات سیاسی برای رسیدن به راه حلی برای بحران سوریه ادامه داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *