رهبر انقلاب: حقیقتاً معماری تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست/ مراقبت از ریخت‌و‌پاش‌ها در شهرداری

1:20 - 17 مهر 1394
کد خبر: ۸۵۲۷۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-رهبر معظم انقلاب بیان کردند: حقیقتاً معماری و نمای تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست و شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی‌ترین مسائل خود بدانند.
رهبر انقلاب: حقیقتاً معماری تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست/ مراقبت از ریخت‌و‌پاش‌ها در شهرداری-گروه سیاسی: رهبر معظم انقلاب در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در 23 دی ماه سال 92  به موضوع معماری ساخت‌و‌سازها در تهران نیز اشاره کردند و گفتند: حقیقتاً معماری و نمای تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست و شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی‌ترین مسائل خود بدانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تأثیرگذاری معماری و نمای ساخت‌و‌سازها بر فضای سبک زندگی افزودند: باید هرچه ممکن است، محیط زندگی شهر به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی راحت‌تر امکان‌پذیر باشد.

مراکز فرهنگی شهرداری و لزوم توجه بسیار جدی به محتوای این مراکز فرهنگی، موضوع دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی آن را بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: کارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دَم است؛ اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود، اما اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و کژی خواهد شد.

ایشان با تأکید بر لزوم استفاده از محتوای قوی و صحیح فرهنگی  خاطرنشان کردند: در مراکز فرهنگی همچنین باید از افراد اهل فرهنگی استفاده کرد که واقعاً متدین و انقلابی و معتقد به اسلام سیاسی و مردم‌سالاری دینی باشند.

رهبر انقلاب اسلامی مراقبت از ریخت‌و‌پاش‌ها در شهرداری و تقویت روحیه‌ی درستکاری و امانت‌داری را مورد تأکید قرار دادند و در خصوص روابط شورای شهر و شهرداری افزودند: شورای اسلامی شهر باید علاوه بر نظارت بر شهرداری و هدایت آن، حمایت هم بکند و کارها بر اساس تفاهم، برادری و داشتن وظیفه‌ی مشترک به پیش رود.




ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
جانم به قربانت باید در مورد تمام مسائل به مسئولین تذکر بدهید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *