رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمیسیون حقوق بشر اسلامی فاجعه منا را بررسی می‌کند

18:00 - 10 مهر 1394
کد خبر: ۸۲۸۵۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- فاجعه منا از منظر موازین حقوقی بین المللی و اندیشه اسلامی در کمیسیون حقوق بشر اسلامی بررسی می‌شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان کمیسیون حقوق بشر اسلامی به منظور  بررسی موازین حقوقی بین المللی و اندیشه اسلامی نشستی علمی روز 11 مهر، بعد از ظهر روز شنبه با هماهنگی امور پژوهشی کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در محل این کمیسیون برگزار می کند. 

بر اساس این گزارش، در این نشست، ابعاد بسیار دردناک فاجعه منا و آلام غیر قابل جبران، عدم پاسخگویی دولت میزبان زائران بیت الله الحرام و ضرورت اتخاذ اقدامات شایسته حقوقی برای اجرای عدالت در مورد عوامل این فاجعه مورد بررسی قرار می گیرد.

ابعاد توصیف حقوقی این فاجعه، همچنین مسوولیت‌های حقوقی دولت سعودی از دیدگاه موازین بین المللی و اندیشه اسلامی، پیامدهای مسوولیت حقوقی دولت میزبان از دیگر موارد مورد بحث و بررسی در این نشست به شمار می آید.

همچنین تدابیری که باید در جهت اجرای عدالت و تضمین عدم تکرار این گونه فجایع اتخاذ شود و حقوق قربانیان مظلوم این فاجعه و کیفیت استیفای این حقوق در نشست یاد شده، بحث می شود.

براساس این گزارش، توصیه های علمی این نشست مورد پیگیری حقوقی کمیسیون در سطح ملی و بین الملی قرار خواهد گرفت. 

در نشست مورد اشاره، علی خرم استاد حقوق بین الملل، محسن عبداللهی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و حجت الاسلام و المسلیمن بهمن اکبری پژوهشگر ارشد مطالعات اسلام وحقوق بشر حضور دارند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *