سوء مدیریت عربستان در حادثه منا

12:58 - 05 مهر 1394
کد خبر: ۸۱۱۰۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سعی می کنیم که کم کم مراحل بازگشت پیکر حجاج را به کشور فراهم کنیم و امیدوارم از آنها استقبال رسمی صورت گیرد، مراسم بازگشت دیگر حجاج ایرانی طبق برنامه همچنان پابرجا است.
----- به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان درباره حادثه منا گفت: در این حادثه سوء مدیریت عربستان کاملا مشخص است و شاهد بیش از 2 هزار کشته و برابر آن مصدوم هستیم که از این تعداد کشته 144 نفر برای کشور ایران هستند و 80 نفر مجروح نیز داریم.

وی ادامه داد: همچنان از بین حجاج ایرانی بیش از300 نفر مفقود هستند که بعضی از احتمال ها نشان می دهد شاید 80 نفر آنها در این حادثه جان باخته باشند که این مسئله عمق بی کفایتی رژیم سعودی در این حادثه را نشان می دهد.

جنتی گفت: با توجه به شرایط خاص هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان حج آمادگی داشته است که در آنجا وضعیت حجاج را پیگیری کند اما متاسفانه گویا رژیم عربستان زمینه های این قضیه را فراهم نکرده است هر چند که گروه های ایرانی می توانند به بیمارستانها سرکشی کنند و از طریق عکس حجاج را شناسایی کنند.

وی گفت: سعی می کنیم که کم کم مراحل بازگشت پیکر حجاج را به کشور فراهم کنیم  و امیدوارم از آنها استقبال رسمی صورت گیرد، مراسم بازگشت دیگر حجاج ایرانی طبق برنامه همچنان پابرجا است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *