اسدی در مسیر حقیقی/ خودزنی به سبک هافبک پرسپولیس

0:01 - 06 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۸۵۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
امیدواریم بازیکنان مستعد کشورمان با تصمیمات اشتباه، عمر فوتبالی خود را کوتاه نکنند.

- زمانی که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشت، در بازی‌های تدارکاتی از یک چهره جدید در پست حساس هافبک دفاعی رونمایی کرد؛ رضا حقیقی هافبک خوش استایل و خلاق فجرسپاسی که با عملکرد بی نظیرش مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار گرفت و به عضویت این تیم پرطرفدار در آمد.

درخشش حقیقی تا جایی ادامه داشت که در لیست تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۴ هم قرار گرفت و فرصت بازی مقابل تیم بزرگ آرژانتین را هم پیدا کرد.

هافبک خوش فکر فوتبال ایران، اما خیلی زود از مسیر موفقیت خارج شد و در فصلی که حمید درخشان هدایت سرخپوشان پایتخت را بر عهده گرفت، در نیم فصل پرسپولیس را به مقصد پدیده ترک کرد و این تصمیم سرآغازی برای پایان عمر فوتبالی حقیقی بود.

حقیقی در آن دوران بخاطر مسائل مالی ترجیح داد به تیم شهر خودش برود، اما هیچکاه در پدیده نتوانست به مانند پرسپولیس در چشم باشد.

این بازیکن پس از آن مدتی در صبای قم توپ زد و کارش به حضور در لیگ تایلند هم رسید، اما حقیقی هیچگاه دیگر به سطح اول فوتبال برنگشت و خودش با تصمیمات اشتباه سریالی عمر فوتبالش را هدر داد.‌

می‌رسیم به رضا اسدی فوتبالیستی که در نفت تهران و سایپا نامی برای خودش دست و پا کرد، یک گذر کوتاه در فوتبال اروپا زد و پس از نیمکت نشینی محض به پرسپولیس پیوست.

وی که حالا رفته رفته به ترکیب اصلی تیم خودش رسیده قصد دارد با یک تصمیم عجیب راهی لیگ تایلند شود!

اینکه چه می‌شود یک فوتبالیست با کیفیت تصمیم می‌گیرد به لیگ تایلند برود، موضوعی است که جای بحث بسیار دارد، اما به نظر می‌رسد رضا اسدی با تصمیماتش جا پای رضا حقیقی می‌گذارد.

راحت طلبی و عدم روحیه مبارزه طلبی شاید یکی از مهمترین دلایل تصیمات عجیب برخی بازیکنان فوتبال ما است که اولویت کار خود را روی مسائل مالی می‌گذراند و خیلی زود هم از یاد‌ها می‌روند یا به قول فوتبالی‌ها، حق‌شان را از فوتبال نمی‌گیرند.

فرقی ندارد یک بازیکن در استقلال، پرسپولیس، سپاهان یا هر تیم دیگری بازی کند بلکه نکته حائز اهمیت اینجاست که چرا در آستانه جام جهانی بازیکنان شانس حضور در این تورنمنت بزرگ را از دست می‌دهند.

شاید بهتر باشد اسدی برای الگوبرداری فوتبالی، نگاهی به سیدجلال حسینی کند و یا اگر می‌خواهد درس عبرت بگیرد یک مشورتی با رضا حقیقی داشته باشد.

به هر حال امیدواریم بازیکنان مستعد کشورمان با تصمیمات اشتباه، عمر فوتبالی خود را کوتاه نکنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *