فعالیت بانوان در فدراسیون بدنسازی همچنان در دست بررسی/ مچ اندازی بانوان؛ از سومی آسیا تا تعلل عجیب وزارت ورزش!

14:28 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۹۱۰۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بعد از گذشت نزدیک به چهار ماه از نامه معاون امور بانوان وزارت ورزش، همچنان فعالیت بانوان در فدراسیون بدنسازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

- در حالی که از سال ۹۲ بانوان در همه فعالیت‌های آموزشی در فدراسیون بدنسازی حاضر هستند، اما بعد از ۸ سال وزارت ورزش اعلام کرد مجوز کتبی در این خصوص در وزارت ورزش وجود ندارد! این در شرایطی است که طی سال‌های اخیر مجوز رسمی فعالیت بانوان در رشته‌های پاورلیفتینگ، فیتنس و مچ‌اندازی از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شده بود.

ناگفته نماند در هر سه رشته مچ‌اندازی، پاورلیفتینگ و فیتنس چلنچ مسابقات کشوری در سال‌های اخیر برگزار شده و حتی لباس ورزشکاران این رشته‌ها هم در دوره‌های قبلی وزارت ورزش مورد تایید قرار گرفته بود و حتی برای برخی از آن‌ها مراسم رونمایی هم برگزار شده بود. این ممنوعیت در حالی است که، بانوان از سال ۹۲ مجوز حضور در کلاس‌های آموزشی و سمینار‌های رشته بدنسازی را داشته‌اند و از سال ۹۵ نیز می‌توانستند در رشته مچ‌اندازی به فعالیت حرفه‌ای بپردازند تا جایی که سال گذشته اولین اعزام بانوان ایران به رقابت‌های آسیایی مچ‌اندازی انجام شد و بانوان ایران موفق به کسب عنوان سوم آسیا شدند.

هم‌چنین سال ۹۹ نیز مجوز رسمی فعالیت بانوان در رشته پاورلیفتینگ از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شد و از سال گذشته نیز بانوان فعالیت رسمی خود را در رشته فیتنس چلنج آغاز کردند و حتی اولین دوره مسابقات این رشته نیز شهریور سال ۱۴۰۰ به میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

گویا با گذشت چند ماه هنوز موضوع مجوز فعالیت بانوان در فدراسیون بدنسازی از سوی وزارت ورزش نشده؛ در حالی که کمتر از ۴۸ ساعت دیگر باید ملی پوشان مچ اندازی برای حضور در قهرمانی آسیا به ازبکستان سفر کنند. مسابقات انتخابی تیم ملی مچ اندازی به خاطر همین تصمیم ناگهانی وزارت ورزش لغو شد و حالا که با تصمیم کمیته فنی قرار است دو ورزشکار زن راهی مسابقات آسیایی شوند، همچنان بلاتکلیفی گریبانگیر این ورزش است. حالا در صورت غیبت ملی پوشان مچ اندازی بانوان در مسابقات آسیایی و در حالی که سال قبل، تیم ۵ نفره ایران مدال‌های خوشرنگ و پرتعدادی را کسب کرد، این رشته بار دیگر یک قدم به عقب بازمی گردد و از جمع مدعیان آسیایی خارج خواهد شد.

نکته جالب، اما اینجاست که پوشش بانوان در رشته مچ اندازی و حتی پاورلیفتینگ و فیتنس قبلا مورد تایید قرار گرفته و حتی می‌توان گفت خیلی پوشیده‌تر و بهتر از خیلی از رشته‌هایی است که هم اکنون مجوز فعالیت دارند.
در مصاحبه اخیر معاون ورزش بانوان وزارت ورزش هم نکته جدیدی به چشم نمی‌خورد و کاظمی پور همچنان عنوان کرده این موضوع در دست بررسی است!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *