رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید کمیسیون اجتماعی مجلس بر نگاه پیشگیرانه در مقابله با آسیب های اجتماعی

18:42 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۷۱۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان بهزیستی و مدیرعامل شرکت دخانیات در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی، عنوان کرد: در جلسه امروز بر تقویت سیاست پیشگیرانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید شد.

- بنا به اعلام خانه ملت، مجید انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس که با حضور رئیس سازمان بهزیستی و مدیرعامل شرکت دخانیات ایران برگزار شد، گفت: در بخش نخست جلسه امروز که با حضور رئیس سازمان بهزیستی برگزار شد اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه به اهمیت این موضوع که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، بررسی شد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در بحث آسیب‌های اجتماعی بحث پیشگیری است، گفت: رئیس سازمان گزارشی از موانع و مشکلات فرا روی این سازمان ارائه کرد و از یک نگاه بنیادی و پیشگیرانه برای حل مشکلات سازمان بهزیستی سخن گفت.

وی با بیان اینکه به ویژه مسائلی درباره منابع تخصیص یافته بین کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی مواردی مطرح شد که نسبت این دو ۷۰ به ۳۰ است، گفت: در این زمینه مقرر شد تصمیماتی مبتنی بر داده‌ها و مبانی آماری اتخاذ شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در بخش دوم جلسه امروز کمیسیون، گفت: پیش از روی کار آمدن دولت آقای روحانی شرکت دخانیات ۱۲ هزار نیروی کار داشت که این رقم به ۴ هزار نفر تقلیل پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین سهم ۸۰ درصدی بازار دخانیات کشور به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است که سهم عمده بازار داخلی به کشور‌های چند ملیتی واگذار شده است.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: در این نشست دغدغه‌های شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در زمینه مبارزه با مافیای دخانیات مطرح شد تا این شرکت با مدیریت جدید بتواند در موضوع سطح زیر کشت و سهم شرکت دخانیات در بازار داخلی را ارتقا دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *