اعتراضات مسلمانان در سوئد/اقدام موهن سوزاندن قرآن با چراغ سبز دولت و پلیس

12:59 - 27 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۲۰۵
پلیس سوئد در ادامه سیاست‌های ضد اسلامی خود مجوز برگزاری چند مراسم سوزاندن قرآن را صادر کرده است.
اقدام موهن سوزاندن قرآن در شهر «لینشوپینگ» سوئد، بار دیگر توجهات را به خشونت علیه مسلمانان در ابعاد مختلف در سوئد جلب کرده است.
 
خشونت علیه مسلمانان در سوئد
 
جدیدترین نمونه خشونت علیه مسلمانان و نقض به اصطلاح آزادی مذهب در سوئد، اقدام موهن سوزاندن قرآن در یکی از شهرهای سوئد است.
 
این اقدام موهن که با مجوز پلیس سوئد انجام شد، برای چند تاریخ دیگر در روز‌های آینده نیز برنامه ریزی شده است.
 
اقدام موهن سوزاندن قرآن به درگیری میان مسلمانان و پلیس «لینشوپینگ» منجر شد و دامنه اعتراض‌ها را به شهر‌های «نورشوپینگ»، «رینکبی»، «استکهلم» و «اوربرو» نیز کشاند.
 
پلیس سوئد پس از مشاهده دامنه اعتراض‌ها ناچار به لغو مجوز برنامه‌های آتی سوزاندن قرآن شد؛ در آگوست ۲۰۲۰ نیز شهر «مالمو» شاهد مراسم مشابهی بود.
 
عامل اقدام موهن قرآن سوزی در سوئد کیست؟
 
«راسموس پالودان»، رئیس حزب ضد مهاجرتی دانمارک، کسی است که فراخوان اقدام موهن سوزاندن قرآن در شهر «لینشوپینگ» سوئد را داد.
 
به گزارش پایگاه «expressen.se»، «پالودان»، شخصی است که راهی برای توهین بدون خطر مجازات برای جنایت تحریک علیه گروه‌های قومی در سوئد پیدا کرده است.
 
او پس از اتهام‌های مربوط به آزار جنسی کودکان تقریبا به صورت کامل از عرصه سیاسی سوئد حذف شد.
 
«راسموس پالودان»، این اقدام را با مجوز پلیس و با ادعای حمایت قاطع سوئد از آن چه وی «حقوق بشر، آزادی مذهب و وجدان» خواند، انجام داد.
 
«پالودان» پیشتر به دلیل این که تهدیدی برای امنیت سوئد دیده شده بود، تا دو سال حق ورود به این کشور را نداشت؛ او در ادامه درخواست تابعیت سوئد را کرد و اکنون نیز تحت حمایت پلیس سوئد قرار دارد.
 
به گزارش «samnytt»، اقدام افراط گرایان دست راستی مانند «پالودان»، پیام نفرتی را ایجاد می‌کند که خشونت را در پی دارد.
 
یک سیاستمدار ترک تبار در سوئد، با اشاره به این که تحریکات اسلام هراسانه «پالودان» نژادپرست ضد اسلام تحت حمایت پلیس در شهر‌های سراسر سوئد ادامه دارد، تاکید کرد که او عامدانه محله‌هایی با جمعیت زیاد مسلمان و مکان‌های نزدیک به مساجد را برای تحریکات خود انتخاب می‌کند.
 
به گفته وی، «در سوئد که مدعی دفاع از حقوق بشر، آزادی مذهب و وجدان است، قرآن در محله‌های مسلمانان تحت حمایت پلیس سوزانده می‌شود و پلیس از مسلمانان می‌خواهد تا براساس عقل سلیم به سوزانده شدن کتاب مقدسشان در برابر چشم‌های خود رفتار کنند.»
دلیل تکرار اقدام موهن قرآن سوزی در سوئد چیست؟
 
براساس بررسی ۲۰۱۷ موسسه «پیو»، مسلمان ۸.۱ درصد از کل جمعیت ۱۰ میلیونی سوئد را تشکیل می‌دهند.
 
آن چه سبب می‌شود تا جامعه اسلام هر از گاهی شاهد اقدام موهن سوزاندن قرآن در سوئد باشد، حمایت مقام‌های این کشور مدعی حمایت از آزادی مذهب است؛ ضمن این که همراهی پلیس با اسلام ستیزان نیز بر دامنه این بحران افزوده است.
 
از اواخر سال ۲۰۲۱، رسانه‌های اجتماعی شاهد افزایش ویدئو‌های جداکردن کودکان مهاجران مسلمان از پدرومادرشان است.
 
سوئد پس از جدا کردن کودکان، آن‌ها را به خانواده‌های مسیحی می‌سپارند تا به اصطلاح «سکولار» و «سازگار» شوند.
 
اما آن چه در پس این کارزار رخ می‌دهد، قاچاق دولتی انسان در سوئد است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *