افزایش حوادث نژادپرستانه در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا

10:31 - 20 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۸۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش حوادث نژادپرستانه در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا
روند اسلام هراسی در سوئد طی سال‌های اخیر افزایشی بوده و با این وجود مقامات این کشور تدابیری برای مقابله با آن اتخاذ نکرده‌اند.

خبرگزاری میزان – سوئد مذاکرات جدید اتحادیه اروپا را در مورد مبارزه با نژادپرستی آغاز کرده است؛ این در حالی است که موضوع اسلام هراسی در این مذاکرات جایی ندارد؛ این امر باعث اتهامات به رویکرد راستگرایان افراطی در این کشور شده است که توجهی به افزایش هشدارآمیز اسلام هراسی ندارند.

به گزارش «ای. یو آبزرور»، نمایندگی سوئد در اتحادیه اروپا به سفرای اتحادیه اروپا، گفت: «افزایش نگران‌کننده حوادث نژادپرستانه در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تاسف‌آور است».

با این وجود این کشور در بیانیه خود اشاره‌ای به اسلام هراسی و روند افزایشی آن نکرده است.

دموکرات‌های سوئد، یک حزب راست‌گرای پوپولیستی اکنون سومین حزب بزرگ در پارلمان سوئد است؛ این امر به طور موثر روایتی را شکل داده است که موج مهاجران عمدتا مسلمان را به افزایش جنایات خشونت‌آمیز و فشار‌های نظام‌مند مرتبط می‌کند.

دموکرات‌های سوئد معتقد نیستند که مشکلات جرم و جنایت یا یکپارچگی عمدتاً ناشی از شکست سیاست‌های اجتماعی-اقتصادی یا بوروکراسی دولتی است، بلکه فرهنگ را نیز مقصر می‌دانند، هم مهاجران مسلمان و هم صحت سیاسی.

حوادث اخیر هتک حرمت قرآن کریم در کشور‌های اروپایی و از جمله در سوئد نمونه‌ای از افزایش نابردباری علیه مسلمانان در اروپاست؛ ظهور احزاب سیاسی پوپولیست، ضد اسلام و ضد مهاجر، بحث عمومی در مورد ادغام اجتماعی-فرهنگی در مقابل جریان اصلی مهاجران را تشدید کرده است.

در سوئد طی سال‌های اخیر این روند به شدت افزایش یافته است؛ یک دادگاه منطقه‌ای این کشور در سال ۲۰۲۰ حجاب، برقع و نقاب را برای دانش‌آموزان و کارمندان در پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی ممنوع اعلام کرد.

در ماه می ۲۰۲۰، نخست‌وزیر وقت سوئد اعلام کرد که هیچ مدرسه مذهبی جدیدی نباید تأسیس شود؛ وی در آن زمان از درخواست حزب سوسیال دموکرات، سومین حزب بزرگ سیاسی سوئد، برای ممنوعیت این امر تا سال ۲۰۲۳ حمایت کرد.

در این کشور طی سال‌های اخیر و با بهانه‌های مختلف از جمله مقابله با موج گسترده مهاجران و یا بهانه ادعایی مبارزه با خشونت، اقدامات محدودکننده علیه اسلام و مسلمانان همواره روندی افزایشی داشته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد اسلام هراسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *