سیاست‌های ضد مهاجرتی دانمارک/فشارها بر مهاجران غیرغربی

12:46 - 21 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۱۵۵
مقام‎های دولتی دانمارک می‎گویند در صدد هستند تا تعداد درخواست‌های مهاجرتی و پناهندگی در این کشور را به صفر برسانند.

- قانون جدیدی که دانمارک را قادر می‌سازد تا پناهجویان را به خارج از اروپا اخراج کند، در حالی که درخواست‌های پناهندگی در حال بررسی هستند، آخرین مورد از یک سری اقدامات شدید است که مهاجران به یک کشور را بسیار فراتر از سایر کشور‌های اروپایی و اتحادیه اروپا هدف قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه «کاثام هاوس»، بر اساس قانون جدید پناهجویان بدون توجه به اینکه اهل کجا هستند به یک کشور ثالث دور منتقل می‌شوند.

به نظر می‌رسد یکی از گزینه‌ها رواندا باشد که با دانمارک توافقنامه دیپلماتیک امضا کرد و به گمانه زنی‌هایی دامن زد که دانمارک قصد دارد یک مرکز رسیدگی به پناهندگی در آنجا افتتاح کند.

این اقدام دولت دانمارک به دنبال محدود کردن مهاجران «غیر غربی» در محله‌های محروم است.

تنها هزار و ۵۴۷ نفر در سال ۲۰۲۰ در دانمارک درخواست پناهندگی داده‎اند که کاهش ۵۷ درصدی در مقایسه با سال قبل و کمترین تعداد از دهه ۱۹۹۰ است، اما مقام‎های دولتی می‌گویند که می‌خواهد تعداد درخواست‌های پناهندگی را به صفر برسانند.

این یک تغییر رویکرد قابل توجه برای کشوری است که زمانی خود را یکی از مترقی‌ترین کشور‌های جهان در زمینه سیاست پناهندگی و حمایت از پناهندگان می‎دانست.

دانمارک نخستین کشور اروپایی است که به تعداد زیادی از پناهجویان سوری گفته است به کشور خود بازگردند؛ در حالی که اخراج از این کشور آغاز نشده است، اما مجوز اقامت و حق کار نزدیک به ۴۰۰ سوری از سال ۲۰۱۹ خود را سلب شده است.

دولت دانمارک، که یکی از سخت‌ترین سیاست‌ها را در مورد پناهندگی و مهاجرت در اروپا در سال‌های اخیر اتخاذ کرده است، تصمیم خود را با بیان کاهش درگیری‌ها در سوریه توجیه کرد.

تصمیم برای لغو مجوز اقامت با اتخاذ روند گسترده‌تری از سوی کشور‌هایی در سراسر اروپا که سیاست‌های سختگیرانه‌ای را برای مسدود کردن دسترسی به پناهندگی و از بین بردن حمایت‌ها اجرا می‌کنند، همسو می‌شود.


برچسب ها: حقوق بشر دانمارک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *