وزیر دفاع: امروز زمینه‌های ایجاد و توسعه تمدن نوین اسلامی مهیا شده است

14:02 - 20 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۹۷۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اینکه چشم مظلومان عالم و مستضعفان دنیا به نظام اسلامی است، گفت: امروز تفکر اسلامی، مقاومت و ایستادگی جامعه‌ اسلامی در برابر ظلم در دل ملت‌های جهان ریشه دوانیده و زمینه‌های ایجاد و توسعه تمدن نوین اسلامی مهیا شده است.
- بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی با حضور در جمع کارکنان این سازمان، ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی عبادات و توفیق بهره گیری از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان، گفت: خداوند بزرگ را شاکریم در کشوری مشغول خدمت هستیم که تحت رهبری، ولی فقیه بوده و نظام آن بر پایه حکومت و سیره معصومین (علیهم السلام) بنا شده است.

وی چنین حکومتی را بازتاب ایثارگری ها، فداکاری‌ها و ثمره خون شهداء در طول تاریخ دانست و افزود:جمهوری اسلامی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و به پشتوانه ملت شریف و انقلابی ایران ایجاد و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به درختی تنومند تبدیل گردیده و این نعمت بزرگی است که در عصر کنونی خدای متعال برای ما به ودیعه گذاشته است و باید قدردان آن باشیم.
 
آشتیانی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح به عنوان سربازان، ولی امر مسلمین نقش بسزایی در تقویت جامعه اسلامی دارند، اضافه کرد: ریشه و فرهنگ ما برگرفته ازفرهنگ عاشورایی است، لذا مجموعه‌ی صنعت دفاعی در ترسیم آینده ایران مقتدر و دستیابی به اهداف متعالی نقش بسزا و مسئولانه‌ای خواهد داشت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح همچنین با تأکید بر نقش موثر تک تک کارکنان مجموعه دفاعی در پایداری و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت:با توجه به نهادینه شدن اندیشه دین محوری، خودباوری و خود اتکایی در بدنه‌ی صنعت دفاعی به معنای واقعی کلمه، اقدامات و مأموریت‌های این سازمان با تفکر، انضباط و اثر بخشی بهتری انجام و اهداف راهبردی آن محقق می‌گردد.

آشتیانی با اینکه چشم مظلومان عالم و مستضعفان دنیا به نظام اسلامی است، افزود: امروز تفکر اسلامی، مقاومت و ایستادگی جامعه‌ی اسلامی در برابر ظلم در دل ملت‌های جهان ریشه دوانیده و زمینه‌های ایجاد و توسعه تمدن نوین اسلامی مهیا شده است.

وی اضافه کرد: تأمل و تفکر در تمام شئون زندگی فردی، خانواده، جمعی و محیط سازمانی جاری است و به عنوان مرکبی راهوار می‌تواند ما را به مقصد برساند و تعالی بخش انسان باشد. در همین رابطه قرآن، روایات و علمای دین توصیه‌های جدی به «تفکر» دارند.

وزیر دفاع با نقل حدیثی از امام صادق (ع)، اظهار داشت: یک ساعت اندیشیدن از هزار سال عبادت بهتر است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *