هشدار مسکو درباره تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر/ «بورل»: درباره تحریم نفت روسیه رایزنی می‌کنیم

13:43 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۶۸۴
عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین وارد چهل و سومین روز خود شده و غرب تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کرده است.

عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین وارد چهل و سومین روز خود شد است.

در همین حال اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرده اند.

به گزارش «ریانووستی، روسیا الیوم و الجزیره»، برخی از مهم‌ترین رویداد‌های مرتبط با اوکراین به شرح زیر هستند:

پایان عملیات در شهر ماریوپول

مقامات «دونتسک» گزارش دادند که درگیری‌ها در شهر «ماریوپول» به پایان رسیده و درگیری‌ها به بندر شهر و مناطق متعلق به کارخانه آهن و فولاد «آزوف استال» کشیده شده است.

گزارش وزارت دفاع روسیه از دستاورد‌های ارتش این کشور

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در نشستی گفت «نیرو‌های مسلح روسیه شب گذشته به حملات خود به تأسیسات زیرساخت‌های نظامی اوکراین ادامه دادند؛ با شلیک موشک‌های بسیار دقیق از هوا و دریا، شب گذشته چهار پایگاه تامین سوخت نیرو‌های اوکراینی منهدم شد.»

وی افزود «نیروی هوایی روسیه ۲۹ هدف نظامی را در طول شب بمباران کرد که شامل یک مرکز فرماندهی، یک رادار و هدایت سامانه اس-۳۰۰، هفت توپخانه، یک انبار اسلحه، موشک و مهمات توپخانه و همچنین ۱۰ مواضع مستحکم و مجموعه مکانیسم‌های رزمی است.»

به گفته کوناشنکوف، از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، نیرو‌های اوکراینی ۱۲۵ فروند هواپیما، ۹۳ بالگرد، ۴۱۳ پهپاد، ۲۲۷ سامانه موشکی پدافند هوایی، هزار و ۹۸۷ تانک و خودروی زرهی، ۲۱۸ موشک انداز، ۸۶۶ توپ و خمپاره و هزار و ۸۹۴ خودروی ویژه نظامی را از دست داده اند.

هشدار روسیه درباره تبعات حذف از شورای حقوق بشر

«دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل، هشدار داد که تعلیق فعالیت این کشور در شورای حقوق بشر می‌تواند عواقب جدی برای کل سیستم سازمان ملل داشته باشد.

انتظار می‌رود امروز مجمع عمومی سازمان ملل در مورد تعلیق فعالیت روسیه در شورای حقوق بشر تصمیم بگیرد و پیش‌نویس قطعنامه‌ای در این زمینه توسط تعدادی از کشور‌های غربی از جمله آمریکا، اوکراین و لتونی تهیه شده است.»

تحریم‌های جدید استرالیا علیه روسیه

دولت استرالیا اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۶۷ فرد به اتهام نقش داشتن در عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعمال کرده است.

شرکت هندی دو میلیون بشکه نفت از روسیه خریداری کرد

یک روزنامه هندی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شرکت پالایش نفت «هند بهارات پترولیوم» (BPCL) دو میلیون بشکه نفت روسیه، را برای عرضه در ماه می‌ خریداری کرده است.

به گفته این منابع، پس از خرید این محموله توسط شرکت هندی از ۲۴ فوریه گذشته، هند حجم محموله‌های نفت خریداری شده از روسیه را به دستکم ۱۶ میلیون بشکه رسانده که معادل حجم واردات نفت روسیه از سوی هند در کل سال ۲۰۲۱ است.

عبور ۱۴.۵ میلیون پناهجو از منطقه دونباس

اداره کنترل مرزی سرویس امنیت فدرال روسیه در منطقه «روستوف» اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴.۵ هزار پناهجو از منطقه «دونباس» عبور کرده اند.

ناتو: باید تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کنیم

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو می‌گوید «باید تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال و از اوکراین با ارسال تسلیحات حمایت کنیم.»

بورل: درباره تحریم نفت روسیه بحث خواهیم کرد

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، می‌گوید «دوشنبه آینده درباره تحریم نفت روسیه بحث خواهیم کرد و امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.»

فرانسه سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت خارجه فرانسه گزارش داد که سفیر روسیه را در این کشور احضار کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *