آمار فوق‌العاده بنزما در رئال/ تاثیر مستقیم کریم روی ۵۰ گل؛ پا جای پای رونالدو

12:54 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۶۷۷
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
بنزما با ۳۷ گل و ۱۳ پاس گل در این فصل روی ۵۰ گل رئال تاثیر مستقیم گذاشته است.

- کریم بنزما، مهاجم فرانسوی تیم فوبتال رئال مادرید چهارمین بازیکن تاریخ کهکشانی‌هاست که در خارج از خانه در اروپا هت تریک می‌کند. خنتو در سال ۱۹۶۴ مقابل بولدکلوبن، رونالدو در سال ۲۰۰۳ مقابل یونایتد، کریستیانو در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ مقابل آژاکس و گالاتاسرای نفرات قبلی بودند.

کریم بنزما حالا به رکورد ۳۷ گل در فصل جاری رسید. در تاریخ رئال فقط چهار بازیکن دیگر به رکورد حداقل ۳۷ گل در یک فصل رسیدند: رونالدو هشت بار، هوگو سانچز دو بار و پوشکاش و دی استفانو یک بار.

از سویی بنزما به چهارمین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در دو بازی متوالی در چمپیونزلیگ هت تریک می‌کند: لوئیز آدریانو در ۲۰۱۴، مسی در ۲۰۱۶ و رونالدو در ۲۰۱۷ نفرات قبلی بودند.

به جز رونالدو فقط سه بازیکن دیگر در خارج از خانه مقابل تیم‌های انگلیسی هت تریک کردند: رونالدو نازاریو مقابل یونایتد در سال ۲۰۰۳، گنابری از بایرن در سال ۲۰۱۹ مقابل تاتنهام (پوکر کرد) و انکونکو از لایپزیش مقابل سیتی در سال ۲۰۲۱.

از طرفی بنزما اولین حریف تاریخ چلسی در جام باشگاه‌های اروپاست که مقابل این تیم هت‌تریک می‌کند. چلسی تنها تیم سطح اول فوتبال اروپا بود که حتی یک هت تریک هم مقابلش انجام نشده بود.

کریم برای دو گل اولش مقابل چلسی به ۱۶۵ ثانیه نیاز داشت. در تاریخ چمپیونزلیگ فقط دو دبل سریع‌تر از این رخ داده بود: فایفنبرگر از سالزبورگ در سال ۱۹۹۴ در ۱۱۴ ثانیه و کرسپو از اینتر در سال ۲۰۰۲ در ۱۱۷ ثانیه.

بنزما با ۳۷ گل و ۱۳ پاس گل در این فصل روی ۵۰ گل رئال تاثیر مستقیم گذاشته است که در قرن ۲۱ فقط کریستیانو چنین کاری را کرده است. بنزما همچنین به اولین فرانسوی تاریخ چمپیونزلیگ تبدیل شد که در یک فصل بیش از ۱۰ گل می‌زند. در فصل ۵۹-۱۹۵۸، ژوست فونتین توانسته بود ۱۰ گل بزند و حالا کریم با یازده گل از او عبور کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *