رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نسخه خنثی کردن تحریم‌هاست

7:01 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۵۴۷
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه تعداد مراکز دانش بنیان باید به ۲۰ هزار مرکز افزایش پیدا کند، گفت: شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نسخه خنثی کردن تحریم‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو با میزان با اشاره به انتخاب شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، این شعار را نسخه خنثی‌سازی تحریم‌های دشمن برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری  نگاه ویژه ای به تولید و حل مشکلات کشور تأکید دارند و این تأکیدات در نامگذاری شعارهای سال نمایان است.

تولید، منشأ حل مشکلات کشور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه تولید، منشأ حل مشکلات کشور است، بر اهمیت نقش اشتغال‌زایی در افزایش تولید اشاره کرد و افزود: افزایش تولید توسعه دامنه توزیع کالا‌ها در بازار را به همراه دارد و قیمت‌ها متعادل خواهد شد.

 
نقش افزایش تولید در کاهش تورم
وی با بیان اینکه نقش افزایش تولید در کاهش تورم است، تصریح کرد: رضایت خاطر مردم با افزایش تولید تحقق پیدا می‌کند.
 
تولید دانش بنیان از ارزش افزوده بالاتری برخوردار است
تولید بر مدار دانش بنیانی افزایش کمی و کیفی محصولات را به شکل گسترده به همراه دارد
مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه تولید بر مدار دانش بنیانی افزایش کمی و کیفی محصولات را به شکل گسترده به همراه دارد، اضافه کرد: تولید دانش بنیان از ارزش افزوده بالاتری برخوردار است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز کشور‌ها را بر اساس صادرات محصولات دانش بنیان رتبه بندی می‌کنند، افزود: هر کشوری که صادرات محصولات دانش بنیان بیشتری داشته باشد، کشور پیشرفته‌تری در جوامع جهانی مطرح می‌شود.
 
فعالیت حدود پنج هزار مرکز دانش بنیان در کشور
جمهوری اسلامی ایران به عرصه تولید و صادرات محصولات دانش بنیان ورود پیدا کرده است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به عرصه تولید و صادرات محصولات دانش بنیان ورود پیدا کرده است، با اشاره به فعالیت حدود پنج هزار مرکز دانش بنیان در کشور بر لزوم افزایش تعداد این مراکز به ۲۰ هزار مرکز دانش بنیان در داخل تأکید کرد و افزود: دانشگاه‌های کشور به ویژه مراکز صنعتی و فنی و مهندسی که فناوری‌های نوین را مورد استفاده قرار می‌دهند، پای کار بیایند.
 
اشتغال جوانان تحصیل کرده از معضلات جدی کشور است
مصباحی مقدم با بیان اینکه اشتغال جوانان تحصیل کرده از معضلات جدی کشور است، اضافه کرد: با افزایش شرکت‌های دانش بنیان این معضل برطرف می‌شود و دیگر شاهد مهاجرات این جوانان به خارج کشور را شاهد نخواهیم بود و توان و خلاقیت و ابتکار خود را در مراکز دانش بنیان کشور بکار گرفته و شاهد رشد جهشی تولیدات دانش بنیان باشیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره اینکه ارزش یک تن مواد مواد ساده تولیدی در کشور که صادر می‌شود، معمولاً زیر هزار دلار است، تصریح کرد:، اما ارزش یک تن محصولات دانش بنیان بالای دو تا پنج هزار دلار است و این تفاوت قابل تأمل است.
 
مصباحی مقدم اظهار داشت: هر چقدر دامنه تولید محصولات دانش بنیان در کشور افزایش پیدا کند، ارزش درآمد ناشی از صادرات این محصولات بالا خواهد رفت.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *