جریمه پلیس برای حاضران در مهمانی‌های نخست وزیری انگلیس؛ تهدید جدی برای جانسون

14:06 - 10 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۳۸۲
جریمه حاضران در مهمانی‌های نخست وزیر انگلیس، بار دیگر موضوع استعفا یا برکناری وی را مجددا داغ کرد.
پرونده برگزاری مهمانی در ایام قرنطینه کرونایی از سوی «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس که با نام «پارتی گیت» شناخته می‌شود، به تهدیدی جدی برای ادامه نخست وزیری وی مبدل شده است.
 
به گزارش «گاردین»، جریمه ۲۰ نفر از حاضران در این مهمانی از سوی پلیس انگلیس، ادعای «جانسون» مبنی بر رعایت قوانین کرونایی در مهمانی‌های برگزار شده در خانه شماره ۱۰ خیابان «داونینگ» را زیر سوال برده است.
 
اقدام پلیس متروپولیتن در جریمه ۲۰ نفر از حاضران در مهمانی‌های خانه نخست وزیر انگلیس تایید صریح قانون شکنی در دولت این کشور است. هنوز هویت افراد جریمه شده اعلام نشده، اما این امکان وجود دارد که «جانسون» یکی از آن‌ها باشد.
 
جریمه شدگان باید ظرف ۲۸ روز جریمه ۱۰۰ یا ۲۰۰ پوندی را پرداخت کنند.
 
وجود نام «جانسون» در میان افراد جریمه شده می‌تواند ادامه نخست وزیری را برایش دشوار کند. یکی از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار گفت که اگر معلوم شود که «جانسون» آگاهانه در مهمانی‌های خلاف مقررات کرونایی شرکت کرده است، با «استعفا یا برکناری» مواجه شود.
 
اگرچه موضوع اوکراین سبب کاهش تهدید برکناری وی از سوی برخی از نمایندگان محافظه کار شد، اما اعلام خبر جریمه از سوی پلیس این چالش جدی برای نخست وزیر انگلیس را مجددا زنده کرد.
نمایندگان محافظه کاری که پیشتر علیه «جانسون» سازماندهی یافته بودند، اکنون اعلام کردند که برای متقاعد کردن همقطاران خود جهت برکناری وی تلاش می‌کنند.
 
در عین حال، شماری از نمایندگان محافظه کار از حضور در ضیافت شام سه شنبه شب «جانسون» که با هدف تقویت ریاست وی بر حزب برگزار شده بود، حضور نیافتند. البته شرکت کنندگان در این ضیافت نیز از سوی مردم انگلیس مورد انتقاد قرار گرفتند.
 
معترضان با حضور در مقابل محل برگزاری ضیافت «جانسون»، شعار‌هایی علیه وی و کابینه اش سر دادند.
 
پلیس انگلیس در حال بررسی ۱۲ مهمانی برگزار شده در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ است که گفته می‌شود «جانسون» در شش مورد از آن‌ها حضور داشته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *