رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تایید آزمایش موشک قاره‌پیما توسط کره شمالی

12:32 - 05 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۸۲۱
رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد که رئیس کره شمالی، روز پنجشنبه پرتاب موفقیت‌آمیز موشک «هواسونگ-۱۷» را هدایت کرده است.

- رسانه دولتی کره شمالی امروز اعلام کرد که کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی، روز پنجشنبه به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مهار آمریکا، پرتاب موفقیت‌آمیز موشک (ICBM)، یک موشک بالستیک قاره‌پیما به نام «هواسونگ-۱۷» را هدایت کرد.

به گزارش «رویترز»، کره شمالی اعلام کرد که این موشک یک نوع جدید و قدرتمند از موشک‌های بالستیک قاره پیما است که پایانی بر توقف آزمایش‌های دوربرد، که از سال ۲۰۱۷ اعمال شده بود، به حساب می‌آید.

پیونگ یانگ اعلام کرد که این آزمایش را برای اطمینان از قابلیت علمی و فنی عملیات سریع هواسونگ-۱۷ تحت شرایط زمان جنگ انجام داده است.

رسانه‌های کره شمالی گفتند که کیم اعلام کرده کره شمالی برای رویارویی طولانی با امپریالیسم آمریکا آماده می‌شود و نیروی راهبردی آن آماده است تا هرگونه تلاش نظامی آمریکا را کنترل و مهار کند.

داده‌های پرواز ارتش‌های کره جنوبی و ژاپن نشان می‌دهد که این موشک قبل از فرود در دریای غرب ژاپن، در ارتفاع بالاتر و برای مدت طولانی‌تری در مقایسه با آزمایش‌های قبلی کره شمالی پرواز کرده است.

این پرتاب نشان دهنده یک گام بزرگ در توسعه سلاح‌های پیونگ یانگ است. کره شمالی از سال ۲۰۱۷ آزمایش‌های ICBM خود را به حالت تعلیق درآورده بود.

پیونگ یانگ اقدامات آمریکا، مانند تحریم‌ها و رزمایش‌های نظامی در منطقه را غیر صادقانه و خصمانه خواند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *