دانش بنیان‌ها؛ ره‌یافتی برای بالابردن «بازدهی تولید» و «ارزان سازی کالا‌ها» / دولت شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت کند

14:28 - 01 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۴۱۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسیر‌ها در بالابردن بازدهی تولید و ارزان کردن آن توجه به تولیدات در بخش دانش بنیان‌ها است.
جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به انتخاب شعار «تولید،دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبری همواره شعار سال را بر اساس ضروریات موجود در کشور انتخاب می‌کنند و تاکید دارند که همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در آن جهت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه چندین سال است که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد را هدف قرار داده‌اند، بیان داشت: به واقع اقتصاد بر روی تولید بنا شده است و محور بحث مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال ۱۴۰۱ هم توجه به تولید است.

نماینده مردم رشت ادامه داد: باید به این نکته اشاره کرد که تولید، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به همراه خود دارد و می‌تواند در افزایش صادرات کشور و همچنین ارزآوری نقش عمده‌ای داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه محور تحولات اقتصادی از تولید می‌گذرد اظهار داشت: ما باید بدانیم که قرار است تولید را در چه جهتی حرکت دهیم لذا یکی از مسیر‌ها در بالابردن بازدهی تولید و ارزان کردن آن توجه به تولیدات در بخش دانش بنیان‌ها است.
 
وی با بیان اینکه تولیدات دانش بنیان بر اساس فکر، اندیشه و نوآوری بنا نهاده شده است، گفت: اصولاً در راستای تولیدات در بخش دانش بنیان‌ها توجه به سرعت و هم کیفیت وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کالا‌های تولیدی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ارزان قیمت هستند، اظهارداشت: اصولاً این کالا‌های دانش بنیان هستند که می‌توانند رقابت صادراتی را در بین کشور‌های دیگر ایجاد کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: به اعتقاد بنده توجه به تولید محصولات دانش بنیان یک امر بسیار مهمی است که چندین سال بود نظام در این بخش تلاش‌هایی را انجام داد و شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی هم در این بخش شکل گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت و سایر نهاد‌ها در سال جدید مکلف اند کمک رسان شرکت‌های دانش‌بنیان باشند تا شاهد رونق جدی در این بخش باشیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *