سخنگوی شورای نگهبان: تا فردا درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعلام نظر می‌کنیم/ پس از لایحه بودجه، بررسی طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستور کار قرار می‌گیرد

23:44 - 25 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۷۲۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی شورای نگهبان گفت: تلاش می‌کنیم نهایتا تا فردا نظر شورا درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ را اعلام کنیم.

_ هادی طحان نظیف در ارتباط با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما اظهار داشت: نظر شورای نگهبان دیروز در قالب ابهامات، اشکالات و البته تذکراتی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، پس از جلسه‌ای که روز گذشته با اعضای کمیسیون تلفیق داشتیم، امروز صبح ایرادات و ابهامات لایحه بودجه در مجلس اصلاح شد.

وی ادامه داد: از ظهر امروز جلسه خود را برای بررسی مصوبات مجلس در زمینه لایحه بودجه سال آینده آغاز کردیم و تا کنون دو نوبت جلسه داشتیم که همچنان این جلسه ادامه دارد و در تلاش هستیم تا موارد را به نحو صریح و دقیق بررسی و در اولین فرصتی که شورا به جمع بندی برسد، نتجه را به مجلس شورای اسلامی اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: خیلی از ابهامات مرتفع شده است، اما برخی موارد در حال بررسی است که ممکن است نیاز به سوال باشد، سعی می‌کنیم نظر نهایی مان را به زودی و نهایتا تا فردا اعلام کنیم.

طحان نظیف در خصوص زمان اعلام نظر شورای نگهبان در رابطه با مصوبه مجلس شورای اسلامی در موضوع تغییر ساعت رسمی کل کشور نیز بیان کرد: به لحاظ اهمیت قانون بودجه، به محض آنکه از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ فارغ شویم موضوع بعدی بحث تغییر ساعت رسمی کشور است.

وی ادامه داد: این موضوع از ابعاد مختلف فنی و انرژی باید سنجیده شود تا بتوانیم اظهار نظر نهایی را در این خصوص داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: زمان شورا برای اظهار نظر نسبت به همه مصوبات ده روز است که برای ده روز دیگر نیز این مهلت قابل تمدید است، ولی ما هم به دنبال این هستیم که هر چه سریعتر نسبت به این مصوبه اظهار نظر کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *