معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع: سنگر مقابله با کرونا از مصادیق جهاد است

15:47 - 23 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۱۲۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: غیور مردان ایران اسلامی یک روز در خط مقدم مقابله با دشمنان و جبهه‌های حق علیه باطل و یک روز هم در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا و خدمت به مردم شریف ایران اسلامی حضور یافتند که تمامی این سنگر‌ها از مصادیق جهاد است.
- بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، مراسم گرامیداشت شهیدان فتح آبادی و محمدخانی با حضور امیر سرتیپ شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع، خراسانی رئیس بیمارستان چمران و جمعی از خانواده‌های شهدا برگزار شد.

امیرسرتیپ شعبانیان در مراسم سالگرد شهادت شهیدان فتح آبادی و محمدخانی (مدافعین سلامت بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران)، گفت: شهیدان فتح آبادی و محمدخانی در خط مقدم مقابله با کرونا بودند و با نثار جان خود به خیل شهدا پیوستند.

وی ادامه داد: غیور مردان ایران اسلامی یک روز در خط مقدم مقابله با دشمنان و جبهه‌های حق علیه باطل و یک روز هم در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا و خدمت به مردم شریف ایران اسلامی حضور یافتند که تمامی این سنگر‌ها از مصادیق جهاد است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا بسیار شجاعت می‌خواست که در اورژانس بیمارستان‌ها کسی به طبابت بپردازد و یا خدماتی به بیماران کرونایی ارائه دهد، تصریح کرد: کادر درمان نشان دادند که همانند رادمردان عرصه دفاع مقدس، در خط مقدم مقابله با کرونا تا پای جان حاضرند و برای پرستاری و درمان بیماران این حوزه، از نثار جان خود واهمه‌ای ندارند.

شعبانیان با بیان اینکه شهید فخرآبادی از نخستین شهدای مدافع سلامت نیرو‌های مسلح بودند، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع سلامت در جمهوری اسلامی در کنار سایر شهدای عرصه علم و ایثار و مجاهدت، برای کشور ما نیکنامی به ارمغان آوردند.

محمد خراسانی رئیس بیمارستان شهید چمران نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: امروز مراسمی به مناسبت سالگرد شهادت دکتر موسی فتح آبادی و شهید محمدخانی، با حضور مسئولان وزارت دفاع برگزار شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید فتح آبادی، افزود: ایشان رئیس تب اورژانس بیمارستان شهید چمران و معاون درمان این بیمارستان بودند. او فردی دلسوز و مردم دار بود که تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم انجام می‌داد.
رئیس بیمارستان چمران ادامه داد: شهید محمدخانی کارشناس سی تی اسکن بیمارستان نیز در تمام ساعات شبانه روز با بیماران کرونایی مواجهه مستقیم داشتند و در راه خدمت به بیماران کرونایی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رئیس بیمارستان شهید چمراناظهار داشت: بیمارستان شهید چمران از روز اول شیوع کرونا با تمام ظرفیت وارد عرصه خدمت به مردم شد و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمار مشکوک در این مدت به این بیمارستان مراجعه کردند که جزو چندین بیمارستان با مراجعه بالا در این زمینه بود. این بیمارستان در ارزیابی ملی که توسط وزارت بهداشت انجام شد جزء رده‌های برتر بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *