رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سانتونجا: ایران عاشق ورزش و ورزش عاشق ایران است/ مسابقات جهانی نقطه عطفی برای آشنایی دنیا با فرهنگ غنی ایران است

13:31 - 23 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۰۵۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام گفت: تلاش داریم تا رشته پرورش اندام به بازی‌های آسیایی راه پیدا کند.

- رافائل سانتونجا، رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام در نشست خبری امضای تفاهم‌نامه همکاری میان فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام با فدراسیون ایران صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

سلام جناب شهردار و رییس فدراسیون باعث افتخارم این است تا برای سبک زندگی سالم و آماده کردن برای میزبانی اقدام کنم. فدراسیون جهانی دارای ۲۰۳ عضو است. ایران در این خانواده بزرگ نقش رهبر و پیشتاز را دارد و دالایل این موضوع این است که شما قهرمانان نامداری به این رشته معرفی کردید و مقامات دولتی و ورزشی ایران کمک زیادی در دانش افزایی و کمک به‌پیشبرد اهداف ما دارند.

وی افزود: در آخرین رویدادی که برگزار کردیم ۱۰۲ کشور حضور داشتند که ایران توانست به عنوان قهرمانی جهان برسد. علاوه بر این در رشته‌های دیگری که فدراسیون جهانی در آن‌ها فعالیت دارد در اینجا هستم‌تا اعلام کنم ایران خود را برای میزبانی رویداد‌های پیش رو آماده می‌کند. فتنس چلنج می‌تواند وارد عرصه تحصیلی شود و حتی در دوره تدریس هم قرار گیرد. ما انتظلرات فراوانی برای مسابقات پیش رو داریم. ایران عاشق ورزش و برعکس آن‌هم ورزش عاشق ایران است. مسابقات‌جهانی نقطه ملاقات برای افراد با فرهنگ‌ها و ادیان‌مختلف است. آماده هستیم‌تا با شما یک مسابقات خوب را کنار همدیگر جشن بگیریم.

وی درباره سطح رقابت‌های کاپ آسیا و همچنین راجع به حضورش در ایران برای جایگاه کشورمان در فدراسیون‌جهانی گفت: خوشبختانه مسابقات به شکل خوبی از همه لحاظ آماده بود و از دیدن این مسابقات لذت خوبی بردم. ماموریت دیگر من‌ملاقات من با مسئولان ورزش ایران بود.

رییس فدراسیون‌جهانی پرورش اندام درباره المپیکی شدن این رشته گفت: خوشحالم که این را‌ می‌گویم‌ پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم و نتیجه آن‌حضور در بازی‌های پان آمریکن بوده است و در اکتبر هم مسابقات آمریکای جنوبی را برنامه ریزی کرده‌ایم. همچنین تلاش داریم عضوی از بازی‌های آسیایی باشیم. خوشبختانه‌ما توسط پان آمریکن، شورای المپیک آسیا و حتی آفریقا به رشمیت شناخته شده ایم. همکاری نزدیک و تنگاتنگی هم‌با سازمان‌های ضد دوپینگ داریم. همپنین توسط کمیته‌ملی المپیک‌۱۰۰کشور به رسمیت شناخته شده ایم و حتی دیروز هم مذاکرات‌خوبی با صالحی امیری داشته ایم.

ما داریم کار می‌کنیم و شانس داریم برای بازی‌های آسیایی باشیم. در رابطه با سازمان‌های ضد دوپینگ هم استاندار‌های خوبی داریم. چیزی در نظر بگیرم‌بیش از ۹۰ فدراسیون جهانی داریم و برای بازی‌های آسیایی ۳۵ رشته تنها شانس حضور را خواهند داشت و در بازی‌های پان آمریکن‌هم پنجاه‌متقاضی وجود داشتند. بدنسازی در آسیا مقبولیت و توجه زیادی دارد. ما در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم ارزش ورزش خودمان را به همگان نشان دهیم.

سانتونجا درباره اینکه آیا مسابقات نچرال را فدراسیون‌جهانی به رسمیت می‌شناسد یا خیر، گفت: ما فدراسیون‌جهانی بدنسازی و فیتنس هستیم که از سوی سازمان‌جهانی مبارزه با دوپینگ رصد می‌شویم. دوپینگ‌شرایط خاص خودش را دارد. آیا تاکنون فوتبال با بسکتبال نچرال شنیده اید. فقط یک نفر می‌گوییم باید نچرال را تبریک بگوییم. ورزش قوانین خودش را دارد. نچرال خیلی شاعرانه است، ولی قوانین است که اگر از آن‌ها پیروی کنید هیچ مشکلی سر راه‌وجود نخواهد داشت.

شاید شما بگویید این مسابقات تست و آزمایش برای میزبانی ایران باشد، اما نگاه من این است کشور‌های دیگر امسال بیایند و عظمت و بزرگی ایران را از نزدیک ببینند. حتی قرار بر این بود چین به عنوان میزبان باشد، اما این اتفاق لغو شد و به همین دلیل ایران شانس برای گرفتن میزبانی دارد، اما هنوز این میزبانی قطعی کامل نیست.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون جهانی چه نظارتی روی صدور مدارک مربیگری و ... در آکادمی بین المللی در ایران دارد، اینطور پاسخ داد: آموزش یکی از مهمترین زمینه‌هایی است که روی آن نظارت زیاد داریم. ورزشکاران‌متعددی به مسابقات‌متعدد می‌روند مردم زیادی به دنبال ایجاد یک بدن آماده هستند. این فرصت را به‌ما‌می دهد تا بتوانیم مربیان خوبی را آماده تا از این طریق سبک زندگی خود را بهتر ترویج دهند. ما یک کمیته آموزش ورزش در یونسکو هستیم و نگاه ویژه به بحث آموزش داریم. کاری که انجام‌می دهیم کمک و متحدکردن همه زمینه‌ها برای کمک رشد بیشتر ورزش است. پس آکادمی ایران یک عضو از آکادمی فدراسیون جهانی است و تلاش می‌کنیم حوزه‌های مختلف آموزشی را بیشتر یکسان کنیم.

سانتونجا در پایان گفت: Ifbb یک ورزش است. آن‌ها ممکن است فعالیت‌ها در کشور‌هایی داشته باشیم‌اما این خیلی یکسان نیست. یک‌ماه‌پیش مسابقاتی در عربستان برگزار کردیم‌و آن‌ها به‌ما‌گفتند این دورهمی خصوصی بوده است و چیز دیگر نبوده است. ورزشکاران‌باید از فدراسیون خودشان‌پیروی کنند اگر می‌خواهند ورزش کنند. هر ورزشکار ایرانی بخواهد ورزشکار باشد از طریق فدراسیون ایران و فدراسیون‌جهانی شرکت‌می کند. ممکن است یک توپ‌بردوریم و با اجازه شهردار برگزار کنیم و بگوییم مسابقات قهرمانی است، اما این رقابت‌ها تنها یک مسابقه عادی است. MbC سال ۲۰۱۷ محروم‌شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *