رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران میزبان مسابقات بدنسازی و فیتنس چلنج قهرمانی جهان شد

13:00 - 23 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۰۳۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: علاقمندیم این رشته را در مدارس، دانشگاه و خانواده‌ها ترویج دهیم تا ورزشی عاری از دوپینگ و ورزش پاک را ترویج دهیم.

- عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در نشست خبری امضای تفاهم‌نامه همکاری میان فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام با فدراسیون ایران اظهار داشت: مسابقاتی را تحت عنوان کاپ آسیا برگزار کردیم که برای اولین بار رقابت‌های فیتنس چلنج توسط فدراسیون جهانی برای افزایش مشارکت خانواده‌ها برگزار شد، چون شاید تعداد کمی به بدنسازی علاقمند باشند، اما این رشته جذابیت‌های بیشتری برای خانواده‌ها دارد. خیلی علاقمندیم این رشته را در مدارس، دانشگاه و خانواده‌ها ترویج دهیم تا ورزشی عاری از دوپینگ و ورزش پاک را ترویج دهیم.

وی ادامه داد: مسابقات کاپ آسیا قرار است هر ساله برگزار شود و رنکینگ دارد، اما در این دوره متاسفانه باوجود جوایز خوبی که در نظر گرفتیم کشور‌های زیادی شرکت نکردند شاید یکی از دلایلش هم قدرت ایران و ورزشکاران کشورمان در این رشته باشد که سایرین، چون شانسی برای کسب عنوان نمی‌بینند در این مسابقات حضور نداشتند. از سوی دیگر ورزشکاران ایران بدون دغدغه در یک رقابت مهم به میدان رفتند تا شانس خود را برای حرفه‌ای شدن آزمایش کنند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: پیشنهاد فدراسیون جهانی این بود که مسابقات را در تهران برگزار می‌کردیم بهتر بود. در سال ۲۰۲۲ رسماً ایران به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان و مسابقات جهانی فیتنس چلنج بزرگسالان جهان انتخاب شد.

وی درخصوص موانع میزبانی ایران در برگزاری مسابقات جهانی گفت: قرار است نامه‌ای از سوی رییس فدراسیون جهانی به کشور‌های عضو برای رفع نگرانی‌های آن‌ها برای میزبانی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ ارسال شود و این تضمین برای برگزاری مناسب مسابقات داده شود. اگر هم میزبانی این دوره به ایران نرسد با توجه به علاقه‌ای که فدراسیون جهانی به ایران دارد مسابقات سال ۲۰۲۴ به ایران سپرده خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *