سال گذشته با تلاش‌ مسئولان قضایی آذربایجان غربی ۲۵ محکوم از قصاص رهایی یافتند

11:39 - 19 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۸۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: با استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، هسته‌های بخشایش و روحانیون، ریش سفیدان و متنفذین، از ابتدای سال گذشته ۲۵ پرونده قصاص منجر به سازش قطعی و ۳ پرونده منجر به سازش مشروط شده است.
ناصر عتباتی ضمن اشاره به برخی اقدامات مهم دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در راستای عمل به تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر توجه جدی به مقوله زندان، زندانی و خانواده آن‌ها در راستای اجرای زندان بانی اسلامی است که در همین زمینه بازدید‌هایی صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت:۳ هزار و ۴۲۶ مورد بازدید مقامات قضایی و قضات استان به صورت گسترده و مداوم از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به رسیدگی به امورات زندانیان و درخواست‌های آنان خاطر نشان کرد: این رسیدگی‌ها نتایج مثبتی همچون استفاده تعداد ۲ هزارو ۵۰۷ زندانی از مرخصی پایان حبس، برخورداری ۶ هزارو ۵۰۱ نفر و ۴۱ هزار و ۲۵۰ مورد از مرخصی، موافقت با آزادی مشروط ۵۶۴ نفر، موافقت با تعلیق مجازات ۲۳۹ نفر داشته است.

عتباتی همچنین به موضوع اشتغال، عفو و تخفیف مجازات زندانیان پرداخت و افزود: در سال گذشته تعداد زندانیان برخوردار از اشتغال ۳ هزار و ۲۵۹ نفر، موافقت با عفو ۵۶۳ نفر، تخفیف مجازات ۲۶۳ نفر، موافقت با درخواست پابند الکترونیک (نصب شده ها) ۳۲۰ نفر، و مجموعاً آزادی تعداد ۹۹۹۲ زندانی  بوده است.
 
عتباتی تصریح کرد: همچنین با استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، هسته‌های بخشایش و روحانیون، ریش سفیدان و متنفذین، از ابتدای سال گذشته ۲۵ پرونده قصاص منجر به سازش قطعی و ۳ پرونده منجر به سازش مشروط شده است.
 

برچسب ها: صلح و سازش عتباتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *