دوگانگی در نگاه انگلیس به جنگ یمن و اوکراین

0:45 - 28 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۵۵۵
گاردین در مطلبی به نوع برخورد م۸افل انگلیسی به موضوع بحران ها در یمن و اوکراین پرداخته است.

- آلن شیرر، بازیکن و مربی اسبق فوتبال انگلیس از رومن آبراموویچ، مالک باشگاه فوتبال چلسی به دلیل موضوع اوکراین انتقاد کرده است.

به گزارش «گاردین»، شیرر در اظهاراتش درباره مالک فوتبال چلسی، گفت «هنوز هیچ محکومیتی از سوی باشگاه (چلسی) در مورد آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد اعلام نشده است.»

وی به وضوح به موضوعاتی که به آن‌ها معتقد است، پرداخته است؛ شیرر معتقد است که، مالکیت یک باشگاه فوتبال انگلیسی در اختیار کسی است که حامی روسیه است و او این موضوع را صحیح نمی‌داند.

در این مرحله سه احتمال وجود دارد؛ آلن شیرر هرگز چیزی درباره جنگ یمن نشنیده است؛ شیرر از اینکه محمد بن سلمان کیست، یا به عنوان شغل اصلی روزانه خود چه می‌کند، بی اطلاع است. یا سوم، آلن شیرر حاضر است هر دوی این موارد را نادیده بگیرد، زیرا او واقعاً نیوکاسل یونایتد را دوست دارد و به آن اهمیت می‌دهد و نه به چلسی.

برقراری ارتباط در اینجا کار سختی نیست؛ نیوکاسل یونایتد متعلق به صندوقی است که توسط یک دولت اداره می‌شود؛ و آن دولت در تهاجم خونین به یک کشور همسایه درگیر است.

در هفت سال گذشته عربستان سعودی جنگی را به راه انداخته است که بدون ذکر قحطی، هرج و مرج و فروپاشی اجتماعی، به کشته شدن حدود ۲۵۰ هزار نفر منجر شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیق در مورد نقش محمد بن سلمان که روشن است مدیریت صندوقی که نیوکاسل یونایتد را اداره می‌کند، به اتهام جنایات جنگی شده است.

رومن آبراموویچ از سوی دولت انگلیس تحریم شده است، زیرا آن‌ها مدعی هستند که آبراموویچ با کشوری مرتبط است که در بی ثبات کردن اوکراین نقش داشته است.

اگر این کلمات را بگیریم و آن‌ها را جابه جا کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ مالکیت نیوکاسل با افرادی است که مستقیماً در جنگ یمن دخالت دارند؛همان کسی که بودجه نیوکاسل را تامین می‌کند، بودجه خرید هواپیماهای جنگنده را هم تامین می کند.

حدود ۱۰ هزار کودک در یمن کشته یا معلول شده اند؛ آیا کسی در فوتبال نباید کمی به این موضوع اهمیت دهد؟

حقیقت بسیار ساده است؛ انگلیسی‌ها در مورد تحریم عربستان صحبت نمی‌کنند، آن هم در حالی که همه روزه یمن هدف حملات قرار می‌گیرد اما چرا این موضوع مهم نیست؟ زیرا عربستان سعودی از متحدان انگلیس است.

آبراموویچ همچنین مورد تحریم قرار گرفت، زیرا دولت انگلیس به این موضوع مظنون است که او فولاد ارتش روسیه را تامین می‌کند که ممکن است در تولید تانک استفاده شده باشد.

صندوق نیوکاسل متعلق به نهادی است که به معنای واقعی کلمه، نه بالقوه، تانک‌ها را برای کشتن غیرنظامیان به راه می‌اندازد اما در این مورد این تسلیحات توسط انگلیس تامین می‌شود.

این در حالی است که انگلیس تا به امروز ۱۰ میلیارد پوند هواپیما‌های تایفون و تورنادو، بمب‌ها و موشک‌های گوناگون به ائتلاف سعودی عرضه کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *