اجرای عملیات درهم شکستن محاصره یمنی‌ها با ۹ پهپاد

17:14 - 20 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۳۳۱
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله پهپادی به عمق عربستان با ۹ پهپاد خبر داد.

-  طبق گزارش المسیره، یحیی سریع، با اعلام خبر حمله پهپادی صنعا به عمق عربستان با ۹ پهپاد، گفت: امروز جمعه عملیات درهم شکستن محاصره در واکنش به تشدید حملات متجاوزان و ممانعت آن‌ها از ورود فرآورده‌های نفتی به یمن صورت گرفته است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ادامه داد: عملیات شکست محاصره، در واکنش به افزایش حملات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی به یمن انجام شده است؛ و این عملیات با ۹ پهپاد است از جمله سه پهپاد از نوع «صماد-۳» که در جریان آن، پالایشگاه آرامکو در ریاض هدف قرار گرفت.

وی گفت: حمله به تاسیسات آرامکو در مناطق جیزان و اب‌ها و سایر مراکز حساس دیگر، با ۶ پهپاد از نوع «صماد-۱»، صورت گرفته است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با تأکید بر پاسخ مشروع به محاصره ظالمانه سعودی، ادامه داد: نیرو‌های مسلح یمن برای انجام عملیات نظامی در پاسخ به ممانعت از ورود فرآورده‌های نفتی به یمن، در نهایت آمادگی قرار دارند و با ملت با ایمان، صبور و جهادگر عهد می‌بندیم که نیرو‌های مسلح یمن در واکنش مشروع به محاصره ظالمانه علیه ملت یمن درنگ نخواهند کرد.

یحیی سریع اظهار کرد: نیرو‌های مسلح ما در اوج آمادگی جهت انجام نظامی در واکنش به منع ورود فرآورده‌های نفتی به یمن قرار دارند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: نیرو‌های مسلح آماده عمل به مسئولیت خود در قبال ملت و کشور در این مرحله سرنوشت ساز و مهم تا زمان توقف حملات و رفع محاصره هستند و خداوند را بر آنچه می‌گوییم شاهد می‌گیریم.

گفتنی است، ساعاتی قبل، یک منبع مسئول در وزارت انرژی عربستان سعودی اعلام کرده است که پالایشگاه نفت در شهر ریاض، پایتخت این کشور به وسیله یک هواپیمای بدون سرنشین هدایت شونده از راه دور، هدف حمله قرار گرفته است.


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *