توجه به ابزار یادگیری و نتایج آن دقت آزمون‌های مجازی را بالا می‌برد

7:30 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۲۴۰
یک کارشناس آموزش و پرورش گفت:انتخاب ابزار مناسب و هماهنگ سازی نتایج یادگیری با آزمون دقت آزمون‌های انلاین را بالا می‌برد.
زهرا علی اکبری در گفت‌وگو با میزان در مورد افزایش دقت در آزمون‌های انلاین گفت: مسئله مهمی  که باید در آزمون آنلاین مورد توجه قرار بگیرد این است که چگونه دقت در آزمون‌های آنلاین را افزایش دهیم؟ زمانی که معلم از دقت آزمون یقین حاصل کند، نتایج آن برای هر نهاد اعتبارسنجی مفید و قابل اعتماد میشود.

انتخاب ابزار مناسب برای آزمون

وی ادامه داد:از این رو در نظر گرفتن نکاتی برای معلمان در جهت افزایش دقت در آزمون‌ها همچون انتخاب ابزار مناسب می‌تواند کارساز باشد، منظور از ابزار مناسب در اینجا این است که نرم افزار مناسب و مطلوب که استاندارد‌های برگزاری آزمون مجازی را دارد دقت را افزایش میدهد.
 
علی اکبری گفت :با وجود پیشرفت‌های حاصل شده در نظام آموزش نوین و برخورداری از امکانات یادگیری الکترونیک، چندین اپلیکیشن آموزشی طراحی شده است که علاوه بر ایجاد فرصت انتخاب، به شما این مزیت را میدهد که با بررسی جوانب امر محیطی را برای طراحی آزمون مجازی انتخاب کنید که قدرت افزایش دقت را دارد. به عنوان مثال، میتوانید انتخاب سؤالات را تصادفی کنید و همچنان دقت را حفظ کنید، زیرا هیچ دانشآموزی به طور همزمان روی سؤال مشابهی کار نمیکند.

هماهنگ سازی نتایج یادگیری با آزمون‌ها

این کارشناس آموزش و پرورش گفت:نتایج یادگیری را با آزمون‌ها هماهنگ کنید؛ زمانی که به اعتبارآزمون پرداخته میشود، همسویی اهداف درسی و آموزش انجام شده در کلاس درس با نتایج یادگیری یک جنبه کلیدی است.
وی ادامه داد :معلم باید قبل از اینکه دانش آموزان را در معرض هر آزمونی قرار دهد تا دانش و مهارتهایشان را اندازه گیری کند،باید اطمینان حاصل کند که کار درسی انجام شده با هدف یادگیری مطابقت دارد یا خیر .
 
وی در پایان گفت :از این رو اجازه دهید آزمون با آنچه دانش آموزان در کل دوره یاد گرفته اند مطابقت داشته باشد. برای این موضوع، معلم میتواند از چندین سوال برای سنجش درک دانش آموزان از یک مفهوم یا موضوع خاص استفاده کند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *