رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کیم خواستار توسعه سایت پرتاب‌های فضایی کره شمالی شد

12:42 - 20 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۲۱۸
رئیس کره شمالی طی بازدید از تأسیسات آزمایش سامانه ماهواره‌ای این کشور، خواستار توسعه این سایت و افزایش پرتاب‌های فضایی شد.

- رسانه دولتی پیونگ یانگ امروز اعلام کرد، که کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی از سایت آزمایش ماهواره‌ای این کشور در ساحل غربی بازدید کرد و خواستار نوسازی و توسعه این سایت شده است.

به گزارش «بیزینس استاندارد»، خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی (KCNA) از بازدید کیم از سایت پرتاب ماهواره «سوهاه» خبر داد. این در حالی است که سئول و واشنگتن مشترکاً مدعی شده اند که آزمایش‌های اخیر موسم به توسعه «ماهواره شناسایی» پیونگ یانگ آزمایش‌های یک سامانه جدید موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) بوده است.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، بازدید کیم در بحبوحه ادعاها، مبنی بر اینکه کره شمالی می‌تواند به اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر یعنی آزمایش ICBM تحت پوشش پرتاب ماهواره در پی تهدید پنهان خود در ژانویه برای لغو تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای و ICBM دست بزند، انجام شد.

خبرگزاری «کی‌سی‌ان‌ای» هم گفت «او (کیم) وضعیت را بررسی و ارزیابی کرد و کار مدرنیزه کردن و توسعه دادن آن را پیش برد تا در آینده موشک‌های مختلفی برای حمل ماهواره‌های چند منظوره از جمله ماهواره شناسایی نظامی پرتاب شود.»

او همچنین دستوراتی برای ایجاد برخی تاسیسات در میدان پرتاب ماهواره‌ها را صادر کرد.

این وظایف همچنین شامل ایجاد تسهیلات اضافی برای تزریق و تامین سوخت و نوسازی بخش‌هایی از تأسیسات کنترل پرتاب و پست‌های فنی اصلی بر اساس توسعه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *