استقبال چین از توافق ایران و آژانس

14:54 - 19 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۰۵۵
مشاور نمایندگی دائم چین در سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که چین از نقش سازنده ایران در تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی قدردانی می‌کند.

- نماینده چین از نقشه راه مورد توافق اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد و از دو طرف در حل و فصل اختلافات از طریق ادامه گفتگو حمایت کرد.

به گزارش «شینهوا»، وانگ چانگ، مشاور نمایندگی دائم چین در سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی در وین، در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت «نقشه راه مورد توافق اخیر ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل مسائل پادمانی استقبال و از دو طرف در حل و فصل اختلافات از طریق ادامه گفتگو حمایت می‌کند.»

چانگ گفت که چین از نقش سازنده ایران در تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی قدردانی می‌کند.

این دیپلمات چینی از همه طرف‌های ذیربط خواست تا تلاش‌های دیپلماتیک را در مرحله نهایی مذاکرات وین تشدید کنند و تصمیمات سیاسی را برای حل مسائل معلق اتخاذ کنند.

وانگ همچنین خاطرنشان کرد «این خروج آمریکا از برجام بود که بحران کنونی را آغاز کرد و آمریکا باید سیاست نادرست خود را تغییر دهد، گام‌های عملی بیشتری بردارد و به نگرانی‌های مشروع ایران پاسخ دهد تا در اسرع وقت به توافق دست یابد.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *