سخنگوی وزارت خارجه: دستگاه دیپلماسی ایران صدای مظلومان عالم است

13:32 - 16 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۲۳۳
دسته بندی: سیاست
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در واکنش به استانداردهای دوگانه غرب و سکوتشان در حملات وحشیانه به یمن، افغانستان و سوریه چیست، گفت: سیاست دستگاه دیپلماسی این بوده که صدای مظلومان عالم که هیچ تریبونی ندارند، باشد. آنهایی که هژمونیک تلاش کرده صدای آنها شنیده نشود.
- سعیدخطیب زاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال میزان مبنی بر اینکه واکنش وزارت امور خارجه به استانداردهای دوگانه غرب و سکوتشان در حملات وحشیانه به یمن، افغانستان و سوریه چیست، گفت: سیاست دستگاه دیپلماسی این بوده که صدای مظلومان عالم که هیچ تریبونی ندارند، باشد. صدای آنهایی که هژمونیک تلاش کرده صدای آنها شنیده نشود.

وی ادامه داد: همواره تلاش کرده‌ایم که صدای مردم یمن، سوریه و افغانستان باشیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران در رعایت حقوق بین الملل طابق النعل بالنعل و مخالفت با جنگ به‌عنوان راه حل بحران‌ها و در عین حال در نظر گرفتن ژئوپلیتیک منطقه، امور بشردوستانه، معاهدات بین‌المللی، تضامین و توافقاتی که میان کشورها انجام می‌شود، است.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: آنچه که امروز در اوکراین اتفاق می‌افتد رفتار توسعه‌طلبانه و اقدامات تحریک آمیز چنددهه‌ای اطلاعاتی، سیاسی، فرهنگی و ... با هدایت امریکاست لذا اقداماتی که ابالات متحده در این حوزه‌ها انجام داده مافیایی بوده است.

وی افزود: آقای امیرعبداللهیان با همتایان خود در این باره صحبت کرده‌اند و تلاش‌های دیپلماتیک غیر آشکاری انجام شده تا این جنگ آغاز نشود.

خطیب زاده عنوان کرد: از آغاز این جنگ همه طرف‌ها را به گفت‌وگو و مذاکره دعوت کرده‌ایم برای اینکه در یک بستر دیپلماتیک نگرانی‌های هردو طرف برطرف شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *