هویت پاسداری ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد

11:42 - 16 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۱۹۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه هویت و حقیقت پاسداری ریشه در فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد، گفت: سپاه روز به روز مقتدر و توانمند‌تر می‌شود.
- بنا به اعلام سپاه‌نیوز، مراسم گرامیداشت سالروز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، روز پاسدار و تقدیر از پاسداران نمونه نمایندگی ولی فقیه در سپاه با حضور اعضای هیئت رئیسه، معاونین و جمعی از کارکنان نمایندگی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ارتباط زنده تصویری با رده‌های استانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در این مراسم با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و بیان اینکه هویت و حقیقت پاسداری ریشه در فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد، گفت: بحمدالله سپاه روز به روز مقتدر و توانمند‌تر می‌شود که این اقتدار براساس آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة» کسب شده و هر روز باید استحکام بیشتری یابد؛ اما هویت سپاه نه به توان نظامی، بلکه به فرهنگ عاشورایی است.

وی عاشورا را حافظ و امتداددهنده اسلام ناب توصیف و تصریح کرد: افتخار سپاه این است که سنگرنشین خط مقدم انقلاب باشد؛ چراکه سپاه تجلی با حسین (ع) بودن است؛ از همین نظر به ما سفارش می‌شود که در کنار ذکر مقدس یا حسین (ع)، با حسین (ع) باشید، چرا که با حسین بودن مهم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه یکی از زیبایی‌های جلوه‌های عاشورا را ولایت‌مداری دانست و اضافه کرد: در میان همه ویژگی‌های بی‌نظیر حضرت ابوالفضل (ع) از شجاعت، عاطفه، صراحت، ادب و... برجسته‌ترین ویژگی تعبد او نسبت به ولایت و امام خود بود و امروز نیز تعبد به ولایت مبتنی بر قوی‌ترین تعقل‌هاست و روز به روز باید تقویت شود.

حاجی‌صادقی روحیه و فرهنگ جهاد مستمر در راه خدا را از دیگر شاخص‌های پاسداری عنوان و افزود: یک شاخص دیگر در جبهه پاسداری و در جبهه امام حسین (ع) تکلیف‌گرایی است؛ اینکه بدانیم امام حسین (ع) و یارانش نه برای شهادت و حکومت، بلکه بر اساس تکلیف جنگیدند.

وی ادامه داد: در جبهه امام حسین (ع) پاسدار به معنای انسان بصیر و اقدام‌کننده به‌هنگام و کسی که هم خوب می‌فهمد و هم به‌موقع اقدام می‌کند، است.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: وظیفه‌شناسی و وظیفه‌گرایی نیز شاخص‌هایی است که باید ما از مکتب امام حسین (ع) در این روز یاد بگیریم و بدانیم روز پاسدار تنها روز ولادت امام حسین (ع) و فقط تجلیل و تکریم پاسداری نیست، بلکه جهت‌دهنده و هدایت‌کننده پاسداری است.

حاجی‌صادقی در پایان خطاب به پاسداران، اظهار داشت: ان‌شاءالله در سال جدید که با ولادت آقا امام زمان (عج) و ماه مبارک رمضان آغاز می‌کنیم، سال پر خیر و برکتی برای همگان باشد.

در پایان این مراسم از خانواده شهید «حسین صفری»، جمعی از پاسداران نمونه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، تعدادی از جانبازان معزز و وابستگان نمایندگی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل شد.
 
 

 


برچسب ها: سپاه پهپاد موشک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *