ارگان‌های مختلف به راحتی تن به اجرای نسخه نویسی الکترونیک نمی‌دهند

21:30 - 09 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۱۰۳۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره روند اجرای نسخه نویسی الکترونیک در کشور و فراهم نبودن زیر ساخت‌های آن پرداخت.
سید کریم حسینی در گفت‌وگو با میزان، در ارزیابی خود از روند اجرای نسخه نویسی الکترونیک گفت: در این فرآیند یک سمت مجری قرار دارد و در سوی دیگر ارگانی است که اجرا کننده نسخه الکترونیک و فراهم کننده زیر ساخت آن است.  

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر ارتباط بین پزشکان و ارگان‌های پاراکلینکی، داروخانه‌ها، عکس‌برداری‌ها و داروخانه‌ها ایجاد نشده است و اعتماد بین آن‌ها برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک وجود ندارد.  
حسینی در ادامه بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی بستری است که می‌تواند به شکل خوبی خدمات سلامت را پوشش دهد. چون این بستر آماده نیست نگرانی در بین کسانی که باید در فرآیند نسخه نویسی الکترونیک قرار بگیرند، وجود دارد.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  توضیح داد: به دلیل آماده نبودن بستر نسخه نویسی الکترونیک ارگان‌ها خیلی راحت به اجرای نسخه نویسی الکترونیک تن نمی‌دهند. البته واقعا ایراد فراهم نبودن بستر اجرای نسخه نویسی الکترونیک در کشور وجود دارد.  

حسینی در ادامه با بیان اینکه قطعی اینترنت یکی از مشکلات موجود بر سر راه اجرای نسخه نویسی الکترونیک است، خاطر نشان کرد: در نقاط کور و محروم که خدمات اینترنتی به راحتی وجود ندارد اجرای نسخه نویسی الکترونیک سخت است.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،بیان داشت: هنوز اعتماد لازم در کشور برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک وجود ندارد به همین دلیل اجرای آن با مشکل رو به رو است. اما همه اعتقاد داریم که اگر نسخه نویسی الکترونیک اجرایی شود شفافیت در درمان، پرداخت‌ها و تعرفه‌ها به وجود خواهد آمد.  

این نماینده مجلس ادامه داد: همه دنیا به سمت الکترونیکی شدن نسخه نویسی و خدمات بهداشت و درمان حرکت کرده‌اند و ما هم ناچار هستیم که در این مسیر قرار بگیریم، ولی مشکلاتی در مسیر آن وجود دارد و باید پاسخ قانع کننده‌ای از سوی نهاد‌های ذی ربط برای کندی در روند اجرای نسخه نویسی الکترونیک پیدا شود.  

حسینی گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیک باعث شفافیت در عملکرد پزشکان و همچنین شفافیت در پرونده سلامت بیماران در جامعه می‌شود. همچنین وقتی نسخه الکترونیک فرد در دسترس باشد درمان‌های اضافی بر مردم تحمیل نمی‌شود و متعاقب آن بار این هزینه بر دوش دولت نمی‌افتد.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علت اینکه برخی افراد به اجرای نسخه نویسی الکترونیک تن نمی‌دهد ترس از شفافیت است، ادامه داد: در مجموع باید زیر ساخت‌های لازم برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک در کشور فراهم شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *