رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شرایط خروج مشمولان در قالب سفر‌های تحصیلی از کشور

6:45 - 16 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۸۹۵
برخی از مشمولان حین تحصیل قصد خروج از کشور برای انجام سفر‌های تحصیلی دارند که در این گزارش به شرایط قانونی خروج این افراد پرداختیم.
- بسیاری از مشمولان قبل از انجام خدمت مقدس سربازی قصد دارند به بهانه‌های مختلف از کشور خارج شوند؛ یکی از این موارد خروج از کشور به منظور سفر‌های علمی و برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی، کنفرانس‌ها و یا همایش علمی بین المللی برای ارائه مقالات است.

سفر‌های علمی دارای شرایط احراز خروج از کشور است که در وهله اول مشمول باید فاقد غیبت و دارای معافیت تحصیلی باشد که مدت زمان خروج از کشور برای مقالات و کنفرانس‌های علمی برای تمامی مقاطع تحصیلی حداکثر ۳۰ روز است.

مدت زمان خروج از کشور برای شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، برای تمامی مقاطع تحصیلی حداکثر ۴۵ روز است و باید مشمول وثیقه‌ای را به صورت وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی نزد سازمان نظام وظیفه عمومی بسپارد.

خروج از کشور به منظور سفر‌های مطالعاتی

یکی دیگر از سفر‌هایی که مشمولان را قبل از انجام خدمت مقدس سربازی مجبور به خروج از کشور می‌کند، بحث سفر‌های مطالعاتی است که دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، حین انجام تحصیل به منظور پیشرفت تحصیلی و برای تحقیق، آزمایش یا استفاده از تجربیات سایر کشور‌ها انجام می‌دهند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *