موضع گیری غرب علیه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل به دنبال حمایت از اوکراین

22:20 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۸۵۱
غربی‌ها در نشست اضطراری و فوری مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون بحران اوکراین، علیه روسیه به موضع گیری پرداختند.

–نماینده اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنرانی که در نشست فوری و اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون بحران اوکراین داشت، گفت: اتحادیه اروپا کاملا به حمایت از مردم اوکراین می‌پردازد. آن‌ها درحال مقابله با یک حمله بی دلیل و ناعادلانه از سوی روسیه هستند. با وجود تلاش‌های دیپلماتیک گسترده روسیه تصمیم گرفته است به صلح و نظم جهانی مبتنی بر قانون پشت کند. ما به محکومیت شدید حمله بدون دلیل روسیه به اوکراین که نقض استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است، می‌پردازیم. 

نماینده اتحادیه اروپا همچنین در ادامه اظهارات خود اضافه کرد: ما از هر دو کشور روسیه و بلاروس می‌خواهیم که به تعهدات بین المللی خود عمل کنند. ما همچنین نگران آماده باش اتمی روسیه هستیم و از روسیه می‌خواهیم تا فورا تنش‌ها را کاهش دهد و وضعیت آماده باش زرادخانه هسته‌ای خود را به حال پیشین آن بازگرداند و از هرگونه اقدامی که امنیت تاسیسات هسته‌ای اوکراین را به خطر می‌اندازد خودداری کند. روسیه تنها مسوول این حمله و خسارت و نابودی جان انسان‌ها است.

این مقام غربی تصریح کرد ما همچنین خواهان آن هستیم که روسیه عملیات نظامی خود در اوکراین را فورا و بدون شرط متوقف کند و همه نیرو‌ها و تجهیزات خود را از تمام سرزمین اوکراین خارج کند و با صداقت برای دستیابی به یک راه حل سیاسی و دیپلماتیک وارد گفتگو شود. اقدامات روسیه نقض فاحش قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل و قانون هلسینکی او اس سی‌ای و تعهد ویژه روسیه به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *