تصویب ۳۷۷طرح با اشتغالزایی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در استان تهران

9:31 - 08 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۲۸۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: تاکنون ۳۷۷طرح با تسهیلاتی معادل ۳۶۶۵۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در جلسات متعدد بررسی و به بانک‌های عامل معرفی شده اند.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت اله عسگری در جلسه بررسی طرح‌های معرفی شده دستگاه‌های اجرایی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: تاکنون ۳۷۷طرح با تسهیلاتی معادل ۳۶۶۵۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در جلسات متعدد بررسی و به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی طرح‌های مصوب را مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ۱۱۴طرح، جهاد کشاورزی با ۱۰۱طرح، صمت با ۱۰۱طرح، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ۳۶طرح، ورزش و جوانان با ۸طرح، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۸ طرح، ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۳ طرح، سازمان هواپیمایی با ۳طرح و فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۳طرح عنوان کرد.

معاون اقتصادی استاندار تهران افزود: حدود ۵۷ درصد از تسهیلات طرح‌های معرفی شده به سرمایه در گردش و ۴۳ درصد به سرمایه ثابت واحد‌های تولیدی اختصاص یافته است.

عسگری در بخش دیگری از جلسه با انتقاد از روند پرداختی‌ها گفت: ضرورت دارد بانک‌ها نسبت به افزایش میزان پرداختی تسهیلات به متقاضیان با توجه به محدودیت زمانی توجه کنند.

وی فرصت زمانی لازم برای تکمیل پرونده و مراجعه متقاضیان در طرح‌های درخواستی سرمایه در گردش را ۱۵ روز و طرح‌های ثابت را یک ماه اعلام کرد و افزود: در صورت عدم مراجعه، این طرح‌ها عودت و طرح جایگزین معرفی خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه ۴۲ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۱۰۷۶۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۵۸ نفر جهت معرفی به بانک‌های عامل مصوب گردید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *