سالیوان: هرساعت احتمال راه حل دیپلماتیک در بحران اوکراین ضعیف‌تر می‌شود

20:27 - 02 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۰۵۹
مشاور امنیت ملی آمریکا با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر بحران اوکراین، گفت: احتمال راه حل دیپلماتیک در خصوص این بحران با گذشت هر ساعت ضعیف‌تر می‌شود.

-جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در گفت‌وگویی که با‌ ای بی سی نیوز داشت گفت: ما طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد آن هستیم که نیرو‌های روسی به سوی مرز با اوکراین بیشتر از قبل پیشروی کرده‌اند. بایدن در طول این بحران شفاف ساخته که آماده است تا تعامل دیپلماتیک سطح بالا برای حل‌وفصل این بحران داشته باشد. وی همچنین به همان اندازه مایل است تا در صورت تهاجم روسیه، متحدان و شرکای‌مان را برای اعمال تحریم‌های سنگین متحد کند.

وی در ادامه افزود: در صورت «خودداری روسیه از حمله به اوکراین» دیدار میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین امکان‌پذیر خواهد بود.بایدن روز گذشته به رئیس‌جمهور فرانسه گفت درصورتی که پوتین از حمله به اوکراین منصرف شود حاضر به دیدار با وی است. نیرو‌های روسیه در حال پیشروی به سوی مرز اوکراین هستند.

سالیوان اظهار کرد فرصت دیپلماسی تا زمانی که اقدامات نظامی بزرگ تری دیده نشود وجود خواهد داشت، اما با گذشت زمان این فرصت کمتر می شود. تا زمانی که موشک ها شلیک نشده و تانک ها به حرکت نیامده‌اند، ما هیچ وقت از دیپلماسی ناامید نخواهیم شد.


برچسب ها: اوکراین سالیوان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *