سخنگوی ارتش: دلایل سانحه سقوط جنگنده در حال بررسی است

11:03 - 02 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۷۸۹۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سخنگوی ارتش گفت: دلایل سانحه سقوط جنگنده توسط تیم بازرسی و ایمنی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در حال بررسی است.
امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی در گفت‌وگویی تلویزیونی در تشریح سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز، با تسلیت شهادت دو تن از خلبانان آموزشی نیروی هوایی ارتش و یکی از هم‌وطنان عزیز در جریان این حادثه، گفت: حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح امروز، یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در بازگشت از مأموریت آموزشی دچار نقص فنی شده و برای اینکه این هواپیما در نقطه کم تراکم سقوط کند، خلبانان عزیز ما این جنگنده را به سمت چنین منطقه‌ای هدایت می‌کنند.

سخنگوی ارتش تأکید کرد: اگر ایثار خلبان عزیز ما نبود، باید سانحه بزرگی روبرو می‌شدیم، این خلبان امکان استفاده از صندلی‌پران را به‌راحتی داشتند، اما از این فرصت استفاده نکردند و آن را به سمت نقطه کم‌جمعیت هدایت کردند و درنهایت جان خود را از دست دادند.

تقی خانی تصریح کرد: سرهنگ دوم صادق فلاحی از استادخلبانان پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز و یکی از خلبانان جوان این پایگاه به شهادت رسیدند.

سخنگوی ارتش بابیان اینکه علت این سانحه توسط تیم بازرسی و ایمنی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در محل حادثه در حال بررسی است.

وی با اشاره به موارد مشابه این حادثه در سال‌های گذشته، اظهار داشت: جان خود را خلبان عزیز ما در این حوادث با ایثاری که نشان دادند از دست دادند و باید قدردان چنین خلبانان رشید باشیم.
 

برچسب ها: ارتش پهپاد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *