اصولی: عزل عزیزی خادم سفارشی نبود/ دروغ‌های زیادی گفته شد

12:22 - 29 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۲۵۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: بعد از آن تجربه تلخ برای پرسپولیس و استقلال و حذف از آسیا ترسیدیم این اتفاق برای فدراسیون هم رخ بدهد.

- احسان اصولی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه ورزشگاه درباره دلایل عزل عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*هر مجموعه ظرفیتی دارد؛ ظرفیت تحملی هیات رئیسه هم دیگر پر شده بود. نقاط قرمز بار‌ها به عزیزی خادم به صورت شفاهی و حضوری و حتی در کارتابل به صورت محرمانه هشدار داده شد و در نهایت این لبریز شدن اتفاق افتاد.

*مهمترین موضوع همان دروغی بود که درباره تایید اساسنامه توسط فیفا گفته شد که ما را به سمت خطرناکی می‌برد. دروغ‌های زیادی گفته شد. دوستان هیات رئیسه امید به اصلاح داشتند و فرصت داده بودیم. اگر خیلی مباحث را علنی دنبال می‌کردیم، تبعاتش تیم ملی را تحت تاثیر می‌گذاشت. این رعایت هم انجام شد.

*بعد از آنکه خیالمان از صعود به جام جهانی راحت شد، اتفاق ناگوار تایید اساسنامه مطرح شد که می‌دانستیم فیفا تاییدیه مجلس را می‌خواهد. آن تجربه تلخ برای پرسپولیس و استقلال هم افتاد (حذف از آسیا) و تبریک‌هایی که گفتند. دیدیم که در نهایت چه اتفاقی افتاد. ترسیدیم این اتفاق برای خود فدراسیون هم رخ بدهد.

*در برکناری عزیزی خادم هیچ بحث شخصی و تمایلات فردی وجود نداشت. بعضی‌ها این ماجرا را پیچیده می‌کنند؛ چه بعضی از موافقان عزیزی خادم که فضا را احساسی می‌کنند و چه بعضی از مخالفان. از نظر ما «خیر الامور اوسطها». باید توازنی را در فوتبال ایجاد کنیم. عزیزی خادم زحماتی کشید که قطعاً نقاط قوت هم داشت. وقتی یک اتوبوس حرکت می‌کند، راننده زحمت می‌کشد، اما همان راننده ممکن است اتوبوس را به ناکجاآباد ببرد. هیات رئیسه به این جمعبندی رسید که عزیزی خادم ما را به مسیر نمی‌برد و راننده را عوض کرد تا به مسیر درست برگردیم.

*ارکان قضایی فدراسیون فوتبال منتخب مجمع نبود؛ باید مجمع تشکیل می‌شد و این را پیگیری کردیم. حتی تاریخ هم تعیین شد، اما این اختیار را باید رئیس به هیات رئیسه ببرد. این باید در اساسنامه اصلاح شود. اساسنامه ما باید از فرد محوری خارج شود. عقل جمعی هشت نفر منتخب مجمع به یک جمعبندی رسید و یک فرد دارد تکلیف را به تعویق می‌اندازد. اساسنامه هم در این بخش سکوت کرده است. هیات رئیسه باید ارکان قضایی را پیشنهاد بدهد، اما برگزاری مجمع با رئیس است. بار‌ها و بارها؛ سر هر سه ماه بر برگزاری مجمع تاکید می‌شد؛ حتی زمانی که منصور قنبرزاده دبیر کل فدراسیون فوتبال بود.

*اقدام این هیات رئیسه در عزل رئیس واکنش‌های مثبتی را به دنبال داشت؛ بازتابی که از اقدام هیات رئیسه گرفتیم، به عنوان یک الگو و نمونه در حوزه‌های ورزش و حتی غیر ورزشی مطرح شد! لقب ماشین امضا از هیات رئیسه برداشته شد. زمانی که می‌خواستم عضو هیات رئیسه شوم خیلی دوستان نگران بودند و می‌گفتند در هیات رئیسه تبدیل به ماشین امضا می‌شوی. حتی یکی از نزدیکان عزیزی خادم به دوستانم در مشهد گفته بود به اصولی بگویید جدی نگیرد و او باید بیاید و برود.

*وقتی بحث جابجایی نبی (دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال) بود بنده و دو عضو دیگر هیات رئیسه در نخستین جلسه هیات رئیسه معتقد بودیم باید طبق اساسنامه پیش برویم. آن موقع داشتیم برای بازی‌های مقدماتی بحرین آماده می‌شدیم. گفتیم بگذارید یک ثبات شکل بگیرد و هیجانی عمل نکند.

*جلسه دیروز ۹ ساعت طول کشید. بعد از عزل عزیزی خادم، وارد بحث سرپرستی شدیم. درون جلسه بحث‌ها جدی بود و ابعاد مختلفی داشت که حتی فرصت نداشتیم تلفن‌هایمان را برداریم (خبری به بیرون بدهیم).

*سفارش برای عزل عزیزی خادم و انتخاب میرشاد ماجدی؟ هیچ سفارشی نشده بود که عزیزی خادم عزل بشود و یا ماجدی سرپرست. طولانی بودن نشست دیروز نشان می‌دهد که تصمیمات ما مستقل بوده است؛ در غیر اینصورت نباید یک جلسه ۹ ساعت طول بکشد. درباره تمام فرصت‌ها و تهدید‌ها و قوت‌ها تصمیم گیری شد و اجماع صورت گرفت.

*نمی‌داند بحث سرپرستی سراجی از کجا مطرح شد. این را باید از رسانه‌ها که خبر را کار کردند بپرسید که منبعشان چه بوده است؟ منبع رسمی ما سایت رسمی فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رئیسه هستند. کجا این خبر مطرح شد؟ سراجی جزو بهترین دوستان و همکاران ما در هیات رئیسه بوده و زحمات زیادی می‌کشد و دارای قابلیت‌های زیادی است.

*در نخستین نشست هیات رئیسه با عزیزی خادم درخواست کردیم آلبوم بودجه فدراسیون را بیاورند که با تعجب نگاه کردند و گفتند چنین چیزی نداریم. من گفتم بحث بودجه را از تیر ۱۴۰۰ آغاز کنیم تا سال مالی تیر ۱۴۰۱ را شفاف داشته باشیم، اما با جملات کلی و وعده و وعید مواجه شدیم. درباره دریافتی‌ها و هزینه‌ها هم همینطور.

*اولین کاری که باید انجام بدهیم، تصویب بودجه ۲۱ تیرماه است که باید به مجمع هم ببریم. بعد از آن بررسی تمام دریافت‌ها و پرداخت‌ها که در کمیته مالی ثبت شده است. فردا (شنبه) باید برویم ببینیم چه چیز‌هایی هست. تیم، ایده و فکر داریم. مصمم هستیم صورت‌های مالی و بودجه سال فدراسیون را در هیات رئیسه تصویب کنیم. در این صورت معیار هزینه ما آلبوم بودجه خواهد بود.

*در زمان شروع به کار عزیزی خادم تنها ۳ میلیون تومان در حسابش فدراسیون بود؟ به عنوان عضو هیات رئیسه خبر نداشتم. باید پرینت حساب را بگیریم. در آستانه دو بازی ملی و سپس دیدار‌های تدارکاتی هستیم که نیاز به وفاق و پرهیز از تنش‌ها داریم. باید به سمت آرامش برویم. به عنوان کوچک‌ترین عضو هیات رئیسه دست یاری را به سمت همه دراز می‌کنیم. این فوتبال متعلق به همه مردم است. همه کسانی که علاقه‌مند هستند کمک کنند تا این قصه را جلو ببریم.

*دیروز که جلسه تمام شد، شیخ سلمان (رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا) کمتر از یک ساعت تماس گرفت و کار ما را تحسین کرد و تبریک گفت. اعضای مجمع هم پیام‌های زیادی ارسال کردند. فضای خوبی است. ما مسئول هستیم که این فضا را حفظ کنیم.

*دخالت غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در بحث پرونده بازیکن گابنی باشگاه گل گهر؟ یک فایل صوتی منتشر شد که جای تاسف دارد. باید به صورت مستقل و دقیق واکاوی و اگر نیاز به تجدیدنظر است اعلام شود.

*آیا فدراسیون فوتبال و یا فردی در فدراسیون با امیر اسکندری (رمال) در ارتباط بوده است؟ در فدراسیون فوتبال نه.

*ارتباط اسکندری با عزیزی خادم؟ من از این موضوع اطلاع ندارم. فقط یک سندی منتشر شد که نام یک شرکت در آن با اسامی عزیزی خادم و آقای مهرعلی وجود داشت.

*باید مجمع فدراسیون فوتبال تشکیل شود. آنچه در هیات رئیسه تصویب کردیم، برگزاری مجمع برای اردیبهشت ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است. فقط دستور جلسه باید تغییر کند. اگر مجمع به عزل موقت رای بدهد به سمت انتخابات می‌رویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *