ادعای آمریکا: روسیه همچنان مشغول استقرار نیروهایش در مرز اوکراین است

21:23 - 27 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۰۷۹
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی که داشت مدعی شد که روسیه به استقرار نیرو‌های خود در نزدیکی مرز اوکراین ادامه می‌دهد.

- ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به رغم اعلام روسیه در خصوص بازگرداندن بخشی از نیروهایش از مرز با اوکراین مدعی شد که روسیه به استقرار نیرو‌های خود در نزدیکی مرز اوکراین ادامه می‌دهد و نگرانی ما به هیچ وجه کاهش نیافته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درادامه ادعاهای خود گفت که هیچ نشانه معناداری از تنش‌زدایی، عقب‌نشینی نیرو‌های روسیه در مرز‌ها وجود ندارد و ما همچنان شاهد سرازیر شدن نیرو‌های روسی به سمت مرز هستیم و شاهدیم که روس‌ها در امتداد مرز به سمت مواضع جنگی حرکت می‌کنند.

پرایس در ادامه افزود: ما روش‌های بازی روس‌ها را می‌شناسیم. می‌دانیم که روس‌ها اقدام به انتشار اطلاعات نادرست و غلط می‌کنند. دلایل خوبی در دست داریم که باور کنیم روس‌ها در تلاش برای مخفی کاری و پنهان کردن حقیقت، یک چیز می‌گویند و کار دیگری انجام می‌دهند. این واقعیت که پوتین توانایی انتخاب هر مسیری را دارد، چیزی است که عمیقا موجب نگرانی ما شده است.

 وی مدعی شد: ما می‌دانیم که روش بازی روسیه می‌تواند شامل همه چیز باشد، از حملات سایبری گرفته تا جنگ الکترونیک، بمباران هوایی و تهاجم در مقیاس بزرگ. ما برای هر احتمالی آماده هستیم. یافتن راه حل دیپلماتیک همچنان ترجیح قوی باقی است. روس‌ها باید تنش زدایی کنند و گام‌های معناداری بردارند که هنوز این کار را نکرده اند.

گفتنی است که روسیه روز گذشته اعلام کرد که شماری از نیروهایش را همزمان با پایان یافتن رزمایش مدنظرش از مرز با اوکراین به پایگاه‌های خودشان بازگردانده است.


برچسب ها: اوکراین ند پرایس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *