زندان‌های فدرال زنان آمریکا؛ باشگاه تجاوز جنسی

3:15 - 03 فروردين 1401
کد خبر: ۷۹۶۲۶۶
سیستم زندان‌های فدرال آمریکا به محلی مخوف برای زندانیان زن تبدیل شده است.
سیستم زندان‌های فدرال آمریکا، سیستمی ورشکسته و فسادآمیز است که گزارش‌های متعددی از سوءاستفاده‌های گسترده در آن‌ها منتشر شده که با انفعال مقام‌های مربوطه به هیچ اقدام موثری منجر نشده است.
 
این مراکز به عنوان جولانگاه‌های فساد و سوءرفتار در سال‌های اخیر با بحران‌های بی شماری مواجه بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به فعالیت‌های مجرمانه گسترده در میان کارمندان، سطوح بسیار پایین پرسنل که واکنش‌ها به شرایط اضطراری را با مشکل مواجه کرده است، گسترش سریع کرونا و پاسخ ناموفق به بحران همه گیری، ده‌ها مورد فرار از زندان، درگیری‌های مرگبار، ... اشاره کرد.
 
تحقیق خبرگزاری «آسوشیتدپرس» پیرامون زندان‌های فدرال زنان آمریکا، واقعیت‌های هولناکی را در مورد این مراکز آشکار کرد.
 
زنان زندانی در این زندان ها، از سوی افسران اصلاح و تربیت مورد آزار جنسی افراط گرایانه قرار می‌گیرند.
 
اگرچه شمار زنان زندانی در آمریکا به سرعت در حال افزایش است، اما همچنان تنها ۶.۵ درصد از کل جمعیت زندان‌های آمریکا را زنان تشکیل می‌دهند.
 
بررسی وضعیت در زندان فدرال زنان ایالت «کالیفرنیا» به عنوان یکی از معدود زندان‌های فدرال زنان این کشور، عمق وخامت اوضاع در این زندان‌ها را آشکار کرد.
 
وضعیت در زندان «اف سی آی دوبلین» به حدی برای زنان زندانی بحرانیست که از آن با عنوان «باشگاه تجاوز جنسی» یاد می‌کنند.
 
زندان «اف سی آی دوبلین» در سال ۱۹۷۴ افتتاح و در سال ۲۰۱۲ به یکی از شش زندان فدرال زنان تبدیل شد.
 
براساس سوابق موجود در این زندان و دادگاه، نخستین شکایت زنان زندانی از تجاوز جنسی کارکنان به خودشان پنج سال پیش ارائه شد اما نادیده گرفتن این شکایت‌ها سبب شد تا روند آزار و اذیت و تجاوز جنسی در این زندان‌ها ادامه داشته باشد.
 
براساس بررسی «آسوشیتدپرس»، فرهنگ مسامحه و مسمومی در این زندان وجود دارد که سبب شد تا سال‌ها تجاوز جنسی به زنان زندانی توسط کارکنان این زندان پنهان مانده و به اطلاع عموم مردم نرسد.
 
این در حالی است که اسناد صوتی و مکتوب موجود در دفتر فدرال داخلی زندان ها، اظهارات کارکنان و زندانیان فعلی و سابق و هزاران سند پرونده‌های جنایی و مدنی کارکنان زندان وجود دارند.
 
این اسناد به خوبی نشان می‌دهند که چگونه ادعا‌های زنان زندانی علیه کارکنان زندان نادیده گرفته شده یا زندانیان زن به دلیل گزارش آزار و اذیت جنسی به سلول‌های انفرادی منتقل می‌شدند یا مقام‌های مسئول پیشگیری و تحقیق از سوءرفتار جنسی خود مرتکب سوءاستفاده از زندانیان قربانی می‌شدند.
شمار زیادی از زنان زندانی زندان مذکور اقدام یا تلاش به خودکشی داشته اند یا از اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند؛ بقیه نیز از سوی متجاوزان به تنبیه در صورت افشاگری تهدید شدند.
 
وضعیت این زندان تنها بخشی از مشکل عمیق و گسترده تجاوز جنسی علیه زنان زندانی در آمریکاست.
 
در واقع در زمان شکایت برخی از زنان زندانی در زندان «دوبلین» در سال ۲۰۲۰، حدود ۴۲۲ شکایت از آزار جنسی زندانیان توسط کارکنان زندان‌ها در میان ۱۵۳ هزار زندانی در ۱۲۲ زندان وجود داشت.
 
تاکنون تنها چهار پرونده از مجموع شکایات ثبت شده به نتیجه رسیده و ۲۹۰ شکایت همچنان در دست بررسی هستند.
 
اگرچه مشخص نیست که شکایت مربوط به آزار جنسی فقط محدود به زندان زنان بوده یا خیر.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *