درخواست غرامت قربانیان آزار جنسی از اف‎بی‎آی در پرونده پزشک متجاوز تیم ملی المپیک آمریکا

17:18 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۳۷۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنجال‎های پرونده تجاوز پزشک تیم ملی المپیک آمریکا به ورزشکاران این کشور همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - رسانه‎های آمریکایی می‎گویند که شماری از ژیمناست‌های سابق تیم المپیک آمریکا، از جمله «سیمون بایلز»، دارنده مدال طلا، در میان ده‌ها نفری هستند که بیش از یک میلیارد دلار از اف‌بی‌آی به دلیل ناتوانی در متوقف کردن «لری نصار»، پزشک ورزشی در پرونده آزار جنسی، درخواست کرده‎اند.

به گزارش «یو اس نیوز»، هیچ بحثی وجود ندارد که ماموران اف‌بی‌آی در سال 2015 مطلع بودند که «نصار» به آزار ژیمناست‌ها متهم شده است، اما نتوانستند اقدامی انجام دهند و او را آزاد گذاشتند تا بیش از یک سال به هدف قرار دادن زنان و دختران جوان ادامه دهد.

«مگی نیکولز»، قهرمان ملی ژیمناستیک در اوکلاهاما در سال‌های 2017 الی 2019، می‎گوید «زمان آن رسیده است که اف‌بی‌آی پاسخگو باشد.»

طبق قوانین فدرال آمریکا، یک سازمان دولتی شش ماه فرصت دارد تا به موضوع جرم پاسخ دهد؛ بسته به پاسخ اف‌بی‌آی، شکایت‌ها ممکن است دنبال شوند.

وزارت دادگستری آمریکا در ماه می، اعلام کرد که اتهامات جنایی را علیه ماموران سابق اف‌بی‌آی که نتوانستند به سرعت تحقیقات خود را آغاز کنند، پیگیری نخواهد کرد.

طبق گفته یک شرکت حقوقی مستقر در کالیفرنیا، تقریباً 90 شاکی وجود دارند که تمامی آنها از دارندگان مدال طلای المپیک هستند.

«سامانتا روی»، ژیمناست سابق دانشگاه میشیگان، اظهار داشت «اگر اف‌بی‌آی کار خود را انجام می‌داد، لری نصار قبل از اینکه فرصت سوءاستفاده از صدها دختر را داشته باشد، متوقف می‌شد.»

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا اف‌بی‌آی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *