رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

با اجرای صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک در دادگستری هرمزگان تردد مراجعان کاهش یافت

13:43 - 23 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۰۵۶
رئیس کل دادگستری هرمزگان، گفت: با اجرای طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک در استان هرمزگان حجم قابل توجه‌ای از میزان تردد مراجعان به مراجع قضایی کاهش یافته است.
- مجتبی قهرمانی در همایش مدل تعالی در توسعه حل اختلاف، اظهار کرد: شورا‌های حل اختلاف بخشی از تشکیلات دستگاه قضایی است و هم از نظر کیفری و هم از نظر حقوقی دارای صلاحیت رسیدگی است که بر این اساس ضرورت دارند ساماندهی منابع انسانی و اختصاص اعتبارات رفاهی و مالی به این مجموعه به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. 
 
قهرمانی در ادامه با بیان اینکه در فرآیند امور به دنبال خدمت رسانی مطلوب هستیم، تاکید کرد: سریع بودن، در دسترس بودن و کم هزینه بودن مهم‌ترین شاخص‌های خدمت رسانی مطلوب است که ضرورت دارد از سوی متولیان امر در بخش‌های مختلف به دقت مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره مولفه‌های تعریف شده در قالب مدل تعالی، عنوان کرد: سند تحول به مثابه نقشه راه و برنامه عملیاتی قوه قضاییه در سال‌های آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت و با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه، دستگاه قضایی در دوره جدید به دنبال تحولی است که در نهایت به تعالی منتهی شود.
 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین توجه به موضوع فناوری را یکی از مهم‌ترین ابزار‌های دستیابی به تعالی و پیشرفت عنوان کرد و افزود: با هدف تضمین دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی، سامانه‌های هوشمند متعددی در دستگاه قضایی استان هرمزگان طراحی شده و حرکت پرشتاب در این حوزه با تدوین طرح‌های فناورانه جدید همچنان ادامه دارد.
 
قهرمانی از برنامه ریزی دقیق به منظور ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو برای کاهش ورودی پرونده‌ها و افزایش کیفیت رسیدگی‌ها نیز خبر داد و تاکید کرد: با اجرای طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک که از استان هرمزگان پایه گذاری و پس از آن در تمام کشور اجرایی شده است، حجم قابل توجه‌ای از میزان تردد مراجعان به مراجع قضایی کاهش یافته است.
 
وی، افزود: کاهش مراجعات موجب خواهد شد که دستگاه قضایی با آزادی عمل بیشتری به امور مهم‌تر و حساس‌تر رسیدگی کند که به همین منظور در پی آن هستیم تا طرح صدور گواهی الکترونیک را در خصوص پرونده‌های حصر وراثت نیز اجرا کنیم تا با به کارگیری سیستم‌های هوشمند الکترونیکی، در وقت و هزینه مردم صرفه‌جویی شده و موجبات رضایتمندی مراجعان را فراهم سازیم.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *