مردودی پرسپولیس در تابستان و زمستان؛ انتخاب‌های اشتباه، تعلل و حسرت برای سرخپوشان

8:45 - 20 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۱۰۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم فوتبال پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستان و زمستان امسال عملکرد ضعیفی داشته است.

- یکی از داغ‌ترین بحث‌های پیرامون باشگاه پرسپولیس در این روزها، بحث ضعف در نقل و انتقالات و جذب نشدن بازیکنان مناسب برای ترکیب سرخپوشان است. هواداران پرسپولیس با مشاهده تحرکات باشگاه‌هایی، چون استقلال، فولاد و سپاهان در بازار نقل و انتقالات زمستانی، از حالا نگران وضعیت تیم در نیم فصل دوم هستند که کاملاً به جاست. اما ریشه این مشکلات و دغدغه‌مندی‌ها به تابستان و خرید‌های اشتباه کادر فنی این تیم بر می‌گردد.

پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات تابستان ۱۴۰۰ این نفرات را به ترکیب خود اضافه کرد: رضا دهقانی، علیرضا ابراهیمی، رضا اسدی، حامد پاکدل، علی نعمتی، وحدت هنانوف و منوچهر صفروف

رضا دهقانی با وجود بازیکنانی، چون امید عالیشاه، سیامک نعمتی و احسان پهلوان در پست وینگر راست، با اصرار یحیی گل‌محمدی به جمع سرخپوشان پیوست، اما هیچ گاه نتوانست به مهره‌ای موثر و فیکس تبدیل شود و خیلی زود از جمع شاگردان گل‌محمدی جدا شده و راهی تراکتور شد.

علیرضا ابراهیمی که کاپیتان گل گهر بود برای پر کردن جای خالی کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی جذب پرسپولیس شد، اما دقایق بسیار کمی برای سرخپوشان به میدان رفت و عملکردی ناامیدکننده داشت.

حامد پاکدل که فصل پیش در آلومینیوم اراک جزو گلزنان برتر فوتبال ایران بود و حتی دروازه پرسپولیس را هم باز کرده بود، سرخپوش شد، اما او هم هرگز نتوانست جای ثابتی در ترکیب این تیم پیدا کند.

رضا اسدی با لقب لژیونر! هفته‌ها با پرسپولیس مذاکره کرد و با فشار هواداران و رسانه‌ها با مبلغی بالا و قراردادی تنها یک ساله پرسپولیسی شد. او که بیشتر خصوصیات یک هافبک تدافعی را داشت، با وجود کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک و محمد شریفی به پرسپولیس آمد و با عملکرد بسیار ضعیف خود پس از چند هفته نیمکت نشین شد و صحبت‌هایی از جدایی زودهنگام او از جمع سرخپوشان به میان آمد.

وحدت هنانوف و منوچهر صفروف دو بازیکن تاجیک که به عنوان پدیده‌های فوتبال این کشور راهی پرسپولیس شدند تا نیم فصل اجازه بازی برای سرخپوشان را نداشتند و با سن کم و تجربه پایین خود، احتمال کمی دارد در حد لژیونر‌های آفریقایی و اروپایی بدرخشند.

یحیی گل محمدی پس از جواب نگرفتن از خرید‌های پر سر و صدای تابستانی خود درخواست جذب چند بازیکن دیگر را به مدیریت جدید پرسپولیس داد که تا این لحظه هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است و سرمربی سرخپوشان تا اینجای فصل عملاً نتیجه گیری‌های خود را مدیون بازیکنان سال‌های گذشته خود خصوصاً وحید امیری، مهدی ترابی و مهدی عبدی است.

تمام نفراتی که نام برده شدند با نظر مستقیم گل‌محمدی و کادر فنی او و با سروصدای زیادی به پرسپولیس آمده‌اند، اما هیچکدام از آن‌ها به جز علی نعمتی، حتی نیمی از عملکرد خود در تیم‌های قبلی را نداشته‌اند و در پر کردن جای خالی بازیکنانی، چون محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو هیچ توفیقی کسب نکرده‌اند و یحیی گل‌محمدی در بحث جذب بازیکنان چه در تابستان و چه در زمستان دچار شکستی بزرگ شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *