استاندار تهران: شاهد سیر صعودی ابتلا به امیکرون هستیم/ مرخصی ۵ روزه مبتلایان به کرونا

12:46 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۲۵۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار تهران بابیان اینکه مؤثرترین تدبیر در برابر کرونا افزایش واکسیناسیون دز سوم است، گفت: در یکی دو هفته اخیر از جهت ابتلا شرایط خوبی نداشتیم و سیر صعودی ابتلا به امیکرون در تهران ادامه دارد.

- محسن منصوری صبح امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در یکی دو هفته اخیر از جهت ابتلا شرایط خوبی نداشتیم و سیر صعودی در تهران ادامه دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه هنوز به شرایط پیک نرسیدیم بیان داشت: از سوی‌ دیگر به ایام‌شب عید نزدیک می‌شویم؛ باید خود را برای شرایط سخت‌تر آماده کنیم.

وی با بیان اینکه مؤثرترین تدبیر افزایش واکسیناسیون دز سوم است، گفت: در تهران ۳۲ درصد دز سوم واکسن کرونا تزریق شده است. همگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرمانداری و شهرداری‌ها باید پای کار بیایند و به افزایش واکسیناسیون کمک کنند.

منصوری با اشاره به اینکه باید تصمیماتی در حوزه امور اداری، اصناف و آموزش بگیریم، تأکید کرد: درباره نمایشگاه‌ها باید اقتضایی تصمیم بگیریم، با حداقل مراجعین برگزار شود. مجوزهای تشکیل نمایشگاه‌ها نیز بنا به ضرورت و با بررسی دقیق صورت بگیرد.

استاندار تهران بابیان اینکه در برگزاری مجامع عمومی اصناف، رأی گیری‌ها در فضای باز و در سالن‌های با سقف بلند برگزار شود، گفت: مناسباتی همچون ایام دهه فجر با ۳۰ درصد ظرفیت اماکن برگزار شود. مراسم اعتکاف در شهرهای قرمز ممنوع است و در شهرهای زرد و نارنجی با ۲۰ درصد ظرفیت برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تعداد فوتی‌های ناشی از سوش امیکرون کمتر است، افزود: زمان استراحت مبتلایان به امیکرون ۵ روز در نظر گرفته شده و میزان مرخصی کارکنان نباید بیشتر از یک هفته شود که به روند خدمات‌رسانی صدمه وارد شود.

منصوری با تأکید بر اینکه از حضور افراد بدون ماسک در مترو جلوگیری شود، گفت: امکان افزایش تعداد واگن‌ها در کوتاه‌مدت ممکن نیست و باید در درازمدت به افزایش ظرفیت واگن‌ها بیندیشیم.

استاندار تهران درباره مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا در این باره گفت: آخرین تصمیمات درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن نهایتاً تا امشب و با صبح فردا اطلاع نهایی مردم می‌رسد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *